آفتاب

نگاهی تازه به محرم با عکس‌های دو هنرمند

نگاهی تازه به محرم با عکس‌های دو هنرمند

حمزه و رسول اولیازاده عکس‌های خود را از عزاداری‌های محرم که نگاه تازه‌ای به این سوژه دارد، در نگارخانه‌ی عکاسان جوان به‌نمایش می‌گذارند.

رسول اولیازاده در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی برپایی نمایشگاه «اشکواره» اظهار کرد: در این نمایشگاه 15 عکس از من و 9 عکس از حمزه اولیازده به‌نمایش گذاشته می‌شود. این عکس‌ها با نگاه خاصی به مراسم آیینی و عزاداری‌های محرم گرفته شده‌اند و روی دیوار می‌روند. ابعاد عکس‌ها 70*100 سانتی‌متر است.

او ادامه داد: این آثار با آن سبک و سیاقی که از عکاسی از عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌های محرم دیده‌ایم، متفاوت است و با نگاه ویژه‌ای به سوگواری محرم پرداخته است. عکس‌ها در یکی دو سال گذشته از مراسم و عزاداری‌های شهرهایی مانند یزد و نوش‌آباد گرفته شده‌اند. برخی هم عکاسی از صحنه‌پردازی در آتلیه هستند.

نمایشگاه «اشکواره»

این عکاس درباره‌ی عکاسی آیینی در ایران نیز گفت: در ایران بیشتر از تعداد روزهای سال، مراسم آیینی مذهبی و غیرمذهبی وجود دارد و یک عکاس اگر بخواهد به همه‌ی آن‌ها بپردازد، وقت کم می‌آورد. بنابراین بهتر است عکاسان یک موضوع را انتخاب کنند و روی آن متمرکز شوند.

اولیازاده افزود: خود من چند سالی است که روی آیین‌ها و مسائل زیارتی و مذهبی تمرکز کرده‌ام و درباره‌ی این سوژه کار می‌کنم. حالا بخشی از آن‌ها را به‌نمایش گذاشته‌ام تا مخاطبان آن‌طور که دوست دارند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

نمایشگاه «اشکواره» از 8 تا 15 آبان‌ماه از ساعت 17 در نگارخانه عکاسان جوان به نشانی خیابان ولی‌عصر، ابتدای یوسف‌آباد، خیابان چهارم، شماره 3، واحد 3 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

انتهای پیام

نمایشگاه «اشکواره»

نمایشگاه «اشکواره»

کد N559973

وبگردی