آفتاب
عضو کارگروه سبک زندگی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دین اسلام بر ایجاد و حفظ سلامت اجتماعی تاکید دارد

دین اسلام بر ایجاد و حفظ سلامت اجتماعی تاکید دارد

یک عضو کارگروه سبک زندگی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دین اسلام بر ایجاد و حفظ سلامت اجتماعی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، حجت الاسلام فرامرز سهرابی در همایش ملی سبک زندگی اسلامی و جایگاه آن در عصر جهانی شدن که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، اظهار کرد‌: بحث سلامت خواهی و سلامت جویی همواره مورد تاکید دین اسلام و بزرگان آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحث سلامت خواهی فراتر از مبحث بهداشت و درمان است، افزود: این مسئله تمامی عرصه های وجودی، ساحت‌ها و نیازهای انسان را پوشش می دهد.

سهرابی با عنوان اینکه بحث سلامت در دو رکن قابل طرح است، عنوان کرد:‌ محور سلامت به لحاظ جایگاه آن در کتاب و سنت و اینکه سلامت خواهی چه جایگاهی در کتاب و سنت دارد یکی از این رکن‌هاست.

وی همچنین سلامت خواهی و سلامت ورزی را در مفهوم جامعه پذیری آن یکی دیگر از این رکن ها برشمرد و تصریح کرد: سلامت اجتماعی یک زبان متفاهم میان آحاد جامعه است.

عضو کارگروه سبک زندگی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گفتمان سلامت اجتماعی، یک گفتمان جهانی نبوی بوده و سلامت هر جامعه ای در گرو فرهنگ اسلامی است.

وی تصریح کرد‌: برای تحول فرهنگی در جامعه نیازمند محملی فعال و اثرگذار هستیم که در سایه آن بتوانیم فرهنگ جامعه و سبک زندگی جامعه را دگرگون کنیم.

سهرابی بیان کرد: نگاه دینی یک نگاه فاخر است که سلامت اجتماعی را در تمام پیکره‌ هستی برای تمام انسان ها می خواهد.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه را متحول کنیم نیازمند یک محمل کارآمد و اثرگذار هستیم، ذکر کرد‌: این محمل کارآمد و اثرگذار باید به صورت ذاتی قابلیت گفتمان سازی را داشته باشد.

عضو کارگروه سبک زندگی اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: در واقع محمل تحول آفرین به مثابه گفتمان تحول فرهنگی جامعه نقش آفرینی می کند.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی یک زبان جهان شمول است، خاطرنشان کرد: ما با ایجاد محمل سلامت می توانیم یک نگاه یکپارچه، مسلط، همگانی و دلپذیر را در بدنه اجتماعی جامعه روان و ساری کنیم. ‌

سهرابی با اشاره به اینکه دین اسلام تاکید جدی بر حفظ و ایجاد سلامت اجتماعی دارد، یادآور شد:‌ راهبرد دشمنان آلودگی سازی برای فروپاشی نظام است، در صورتی که راهبرد و برنامه الهی، سالم سازی جامعه است.

انتهای پیام

کد N559939

وبگردی