آفتاب

دمشق مجازات حامیان گسترش تفکر تکفیری را خواستار شد

دمشق مجازات حامیان گسترش تفکر تکفیری را خواستار شد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه تدابیر یکجانبه و اجباری آمریکا و اتحادیه عرب ابزاری برای سلطه غرب بر دیگر کشورهاست، مجازات دولت‌هایی را که اقدام به ایجاد و نشر افکار تکفیری می‌کنند، خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که درخصوص موضوع "زن، صلح و امنیت" برگزار شد، بار دیگر بر حمایت سوریه از تلاش‌های بین‌المللی صادقانه برای پایان دادن به جنایت‌های گروه‌های تروریستی و تلاش برای ایجاد راهکار مناسب جهت مجازات دولت‌هایی که به نشر و ایجاد افکار تفکیری و تروریستی می‌پردازند، تاکید کرد.

وی افزود: این افکار تکفیری و تروریستی به حقوق زنان در جهان آسیب می‌رساند و اثرات منفی نه‌تنها بر سوریه بلکه بر تمامی کشورها خواهد داشت.

الجعفری از بی‌توجهی و سهل‌انگاری جامعه جهانی و به ویژه سازمان ملل و کشورهای غربی نسبت به هشدارهای سوریه در خصوص خطر تروریست‌ها انتقاد کرد و گفت: امروز دبیر کل سازمان ملل و نمایندگان وی به حقیقت تروریسم اعتراف کرده‌اند اما این اعتراف بسیار دیر صورت گرفته است. بسیاری از کشورها در همکاری با دولت سوریه جهت جنگ با تروریسم سهل‌انگاری کردند.

وی با طرح این سوال که بهای این تاخیر چیست، گفت: جای تاسف دارد که بهای این تاخیر جان صدها هزار سوری بوده است.

الجعفری خاطرنشان کرد: از همان آغاز بحران سوریه بسیاری از کشورها گروه‌های تروریستی را به طور آشکار به سلاح مجهز کرده و پایگاه‌هایی را برای آنها در ترکیه، اردن و عربستان جهت آموزش ایجاد کردند. ما هیچ‌گاه سربازگیری از زنان و دختران برای اجرای فتوای جهاد نکاح را فراموش نمی‌کنیم به گونه‌ای که در حال حاضر فرانسه، تونس، بلژیک، آلمان، آمریکا و انگلیس به بزرگترین منبع برای این دختران و رفتن آنها به سوریه تبدیل شده است.

بشار الجعفری در سخنرانی خود در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر تدابیر "یکجانبه و اجباری آمریکا و اتحادیه اروپا را علیه برخی کشورها از جمله سوریه که نقض آشکار اصول و قوانین بین‌المللی و ابزاری برای سلطه غرب بر کشورها و ملت‌های دیگر است" محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N559487

وبگردی