آفتاب

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با وزیر خارجه گرجستان

دیدار گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با وزیر خارجه گرجستان

مؤید حسینی صدر، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان روز سه‌شنبه (6/8/93) با مایا پانجیکیدزه وزیر خارجه گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حسینی صدر در ابتدای این دیدار ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای توسعه بیش از پیش روابط خود با پارلمان گرجستان گفت:‌ مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و برنامه‌های مطرح شده جهت توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با گرجستان در زمینه‌های مورد علاقه طرفین حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمان ایران و گرجستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی گرجستان براساس موازین بین‌المللی همواره مورد احترام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی در ادامه افزود: همکاری در سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در روابط دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور داشته باشد.

حسینی صدر در پایان این دیدار با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های تروریستی در خاورمیانه گفت: گروه‌های تروریستی با افراط‌گرایی و نفرت پراکنی تهدید بزرگی برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شوند و همکاری‌های نزدیک و رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور می تواند سهم به سزایی در جلوگیری از اقدامات آن‌ها داشته باشد.

مایا پانجیکدزه وزیر خارجه گرجستان نیز در این ملاقات ضمن اشاره به روند روبه رشد روابط ایران و گرجستان و رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سال‌های اخیر گفت:‌ گرجستان اهمیت زیادی برای ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات دو کشور در عرصه‌های مورد علاقه طرفین قائل است.

مایا پانجیکیدزه در ادامه گفت: همکاری‌های اقتصادی دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله مهم‌ترین زمینه‌های موردعلاقه گرجستان برای ارتقاء روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

وی همکاری در بخش انرژی‌های فسیلی، انرژی باد، انتقال آب از گرجستان به ایران و ترانزیت را از اولویت‌های گرجستان برشمرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به زودی سفری به ایران داشته باشد و در تهران پیرامون همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N559481

وبگردی