آفتاب

دیدار پادشاه عربستان و امیر کویت با محوریت حل اختلافات کشورهای عربی

دیدار پادشاه عربستان و امیر کویت با محوریت حل اختلافات کشورهای عربی

پادشاه عربستان و امیر کویت در ریاض، با بررسی حوادث و تغییرات منطقه و جهان درباره افق‌های همکاری دو کشور گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌ الاوسط، ملک عبدالله بن عبد العزیز، پادشاه عربستان بعد از ظهر سه‌شنبه با شیخ صباح احمد صباح، امیر کویت در شهر ریاض دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف علاوه بر حوادث و تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی درباره افق‌های همکاری دو کشور بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع عربستان، سعود فیصل، وزیر امور خارجه، مقرن بن عبدالعزیز، معاون دوم نخست‌وزیر مشاوره فرستاده ویژه پادشاه عربستان و خالد بن بندر بن عبدالعزیز، رئیس مرکز اطلاعات عربستان حضور داشتند.

در این دیدار شیخ صباح خالد صباح، معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت حضور داشت.

خالد جارالله، معاون وزیر خارجه کویت گفت: محور اصلی سفر امیر کویت به عربستان، تمرکز بر کاهش اختلاف در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و تلاش برای فضای مناسب پیش از تشکیل کنفرانس آینده سران کشورهای خلیج فارس در دوحه در پایان سال‌ جاری میلادی بود.

جارالله در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: روابط عربستان و کویت با هماهنگی و همسوسازی دیدگاه‌ها و اهداف کشورهای خلیج فارس متمایز می‌شود.

وی ادامه داد: ریاض و کویت بیش از دیگر کشورهای عضو بر حفظ اتحاد تاکید کردند و توافق این کشور می‌تواند هرگونه اختلاف را برچیده و هرگونه شائبه‌ای را در فضای روابط سیاسی کشورهای عربی عضو این شورا از بین ببرد.

انتهای پیام

کد N559445

وبگردی