آفتاب

استقبال آمریکا از استقرار نیروهای پیشمرگ در کوبانی

استقبال آمریکا از استقرار نیروهای پیشمرگ در کوبانی

واشنگتن از استقرار نیروهای پیشمرگ در شهر کوبانی سوریه و پس از یک دوره بلندمدت مذاکرات میان ترکیه، دولت منطقه‌ای کردستان عراق و حزب اتحاد دموکراتیک استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه پیشمرگ‌ها یک شریک خوب برای آمریکا هستند، گفت: ما از این مساله حمایت می‌کنیم و اهمیت حضور نیروهای پیشمرگ‌ها در سراسر مرز کوبانی و تسهیل در فعالیت آنها را به بحث می‌گذاریم.

استقرار 150 نیروی پیشمرگ با اجازه دولت منطقه‌ای کردستان در کوبانی سوریه نشان‌دهنده حساسیت تنش‌های سیاسی در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما از نزدیک با دولت منطقه‌ای کردستان عراق و دولت آنکارا درباره یک راه با دوام در حمایت از این نیروها در کوبانی و مقابله و شکست داعش در منطقه همکاری می‌کنیم.

مقام‌های کرد اعلام کرده‌اند که نیروهای پیشمرگ سلاح سنیگین با خود خواهند داشت و برخی از آنها از طریق ترکیه در کوبانی مستقر می‌شوند. یک کانال تلویزیونی کرد نیز تصاویری را نشان داده مبنی بر اینکه کاروانی از خودروهای نیروهای پیشمرگ حامل تسلیحات به سمت منطقه در حرکت هستند.

این مقام مسوول دولت آمریکا با اعلام اینکه نمی‌تواند این گزارش را در آغاز فرآیند استقرار نیروهای کرد در منطقه سریعا تایید کند، ادامه داد: این اهمیت دارد که نیروهایی در زمین باشند و از اقدامات ما در مقابله با داعش حمایت کنند.

آمریکا رهبری ائتلاف ضدداعش را در عراق و سوریه بر عهده دارد و این ائتلاف تاکنون ده‌ها مورد حملات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی انجام داده است.

انتهای پیام

کد N559297

وبگردی