آفتاب
رییس دادگستری خراسان شمالی:

در تشکیل پرونده‌های متعرضین به بیت‌المال از رده‌های بالا شروع می‌کنیم

در تشکیل پرونده‌های متعرضین به بیت‌المال از رده‌های بالا شروع می‌کنیم

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در تشکیل پرونده‌های متعرضین به بیت‌المال از رده‌های بالا شروع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین قدرتی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: در تشکیل پرونده برای این افراد جایگاه اجتماعی آن‌ها را در نظر گرفته و به ترتیب تا پایین‌ترین رده‌ها پیش خواهیم رفت و اراضی غصب شده و تغییر کاربری داده شده را به بیت‌المال و وضعیت گذشته باز خواهیم گرداند.

وی با اشاره به تشکیل یگان حفاظت از اراضی دولتی خاطرنشان کرد: با تشکیل این یگان جلوی تضییع حقوق بیت‌المال و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی را خواهیم گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت بیت‌المال به آثار مثبت و منفی تضییع حقوق بیت‌المال اشاره کرد و گفت: باید در راستای وظایف خود کوشا باشیم و بدانیم که بیت‌المال تامین‌کننده اهداف بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی معنویت و قرب الهی است.

قدرتی ادامه داد: اگر انسان بخواهد به سمت کمال برود نیاز به پشتوانه بیت‌المال دارد و به کمک همین مال می‌تواند به کمال برسد.

وی هدایت مردم به سمت اخلاق کریمه و ارزش‌های معنوی، استقرار عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه و رشد استعدادها و شکوفایی اخلاقیات را بخشی از آثار مثبت حفظ حقوق بیت‌المال برشمرد و افزود: رسیدگی به مسائل محرومان، نشر و گسترش معارف اسلامی، جذب مخالفان اسلام، دوام حکومت و استقلال سیاسی، اصلاح امور و اصلاح و تربیت نیروهای مسلح از دیگر آثار حفظ حقوق بیت المال است.

رییس کل دادگستری استان رسوایی و بی‌بهره شدن در دنیا و بی اعتمادی را به عنوان آثار خیانت در بیت المال برشمرد.

انتهای پیام

کد N559009

وبگردی