آفتاب

الیاس نادران؛ کاش صحبت‌های امروز رئیس جمهور را در جمع نخبگان و مردم زنجان هم می‌شنیدید

الیاس نادران؛ کاش صحبت‌های امروز رئیس جمهور را در جمع نخبگان و مردم زنجان هم می‌شنیدید

الیاس نادران اظهار کرد: رئیس جمهور امروز صحبت‌های خوبی داشتند و کاش این صحبت‌ها را در جمع مردم زنجان، و نخبگان هم می‌شنیدیم و در اینیجا فرمودند حرفهایی که باید این جا زده شود جای دیگر زده می‌شود؛ حرف‌های دیگر که جای دیگر باید زده شود اینجا زده می‌شود. در حالی که رئیس جمهور باید از مجلس دفاع می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، نماینده مردم تهران که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم صحبت می‌کرد تصریح کرد: ما از رئیس جمهور خواستیم در جلسه استیضاح دکتر فرجی دانا حضور پیدا کند و نمایندگان نیز پذیرفتند جلسه را در سه‌شنبه تشکیل دهند تا رئیس جمهور در جلسه حاضر شوند و خود رئیس جمهور بود که جلسه را به چهارشنبه بازگرداند.

وی افزود: کاش لااقل معاونین رئیس جمهور مذاکرات روز استیضاح را به رئیس جمهور می‌دادند تا مطالعه کند و آیا به راستی مساله محوری استیضاح کنندگان بورسیه‌ها بود؟ امان از دست این مشاور‌های رئیس جمهور.

وی با بیان این که آیا به راستی گزینه‌ی اصلی وزارت آقای نیلی است گفت: رئیس جمهور می‌گوید گزینه اصلی ما آقای نیلی است. ولی آیا اگر کسی وزیری را به مجلس معرفی می‌کند و از مجلس رای می‌خواهد آتش تهیه ایجاد می‌کند تا در هر نقطه‌ای به مجلس حمله کند و در مورد طرح‌های مختلف در مجلس صحبت کند و مجلس را متهم نماید؟

نادران ادامه داد: من از رئیس جمهور سوال می‌کنم بورسیه‌ها چه ارتباطی به استیضاح وزیر قبلی داشت؟ و رئیس جمهور نیز همان موقع به نمایندگان گفت که اگر وزیر علوم را استیضاح کنید فردی از ایشان بدتر معرفی می‌کند و امروز نیز به وعده‌ی خود عمل می‌کنند و شعارهایشان اتفاقا در این مورد صادق بوده است. دولت راستگویان هم یعنی همین. ولی باید بدانند که مجلس فارغ از این حاشیه‌سازی‌ها به وظیفه‌ی خود عمل می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد:‌ آقای نیلی اگر شما گزینه‌ی اصلی هستید بفرمایید امتیاز شما نسبت به آقای فرجی دانا چیست و چه ویژگی‌هایی نسبت به ایشان دارید و در حالی که سابقه مدیریتی شما در دانشگاه تهران مشخص است در حالی که رهبری بارها فرمودند اردوهای مختلط توسط دانشگاهها برگزار نشود این اتفاق افتاد و دانشجویان مختلط به ترکیه رفتند و اتفاقاتی افتاد که حیف است از تریبون مقدس مجلس در مورد آن حرفی زده شود و اگر به راستی شما گزینه اصلی بودید حرفهای روز گذشته آقای آشنا از کجا آمده است؟

ادامه دارد...

کد N558907

وبگردی