آفتاب

حیدری:‌ اگر با تخلفات علمی برخورد نشود، بی‌اعتمادی حاصل می‌شود

حیدری:‌ اگر با تخلفات علمی برخورد نشود، بی‌اعتمادی حاصل می‌شود

یک نماینده پیشین مجلس با بیان این که اسلام هم امید می‌دهد و هم برخورد می‌کند یعنی هم بشارت می‌دهد و هم انذار می‌کند و می‌تراسند، گفت: ترکیب انسانی به گونه‌ای است که نباید کاملا او را دچار وحشت و تردید کرد و نباید کاملا خوش‌بین کرد و این قانون نظام هستی در وزارت علوم و هر جا که احتمال تخلف وجود دارد می‌تواند کارساز باشد.

نورالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه متاسفانه در برخورد با برخی تخلفات بیش از آنکه به هدف اصلی یعنی پیشگیری و برخورد با انواع تخلفات توجه کنیم به رقابت سیاسی می‌رسیم که آسیب بزرگی است، اظهار کرد: برخورد با تخلفات در حوزه‌ی بورسیه‌های غیر قانونی گرچه حرکت مثبت ارزیابی می‌شود اما دچار چالش و آسیب رقابت سیاسی شده است.

وی افزود: در کشورمان این عارضه وجود دارد که اگر جایی تخلفی صورت می‌گیرد قبل از آنکه عمق مساله روشن شود و در مراکز کارشناسی از جمله حوزه قضایی و دستگاه‌های مربوطه بررسی شود، به میدان رقابت‌های سیاسی و انتقام‌های سیاسی مبدل می‌شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه طرح برخورد با تخلفات در حوزه بورسیه‌های غیر قانونی در اشکال گوناگون به هدف اصلی که پیشگیری و برخورد است، آسیب وارد کرده،گفت: دولت باید از عرصه عمومی رقابت و انتقام سیاسی درس بگیرد و برخورد با بورسیه‌های غیر قانونی را در بستر قانونی دنبال کند.

حیدری با بیان این که در حال حاضر احساس افکار عمومی چنین است که مساله برخورد با بورسیه‌های غیر قانونی تبدیل به انتقام جویی شده است، تصریح کرد: دولت باید با گرفتن دیدگاه‌های کارشناسان در کانون‌های مرتبط و انتقال آن به افکار عمومی این تفکر را در جامعه ترمیم و جبران کند و نشان دهد به دنبال برخورد و اصلاح است.

وی خاطر نشان کرد: دولت باید نشان دهد در صورتی که عملی را تخلف می‌داند، در دولت فعلی از آن پرهیز خواهد شد و این کار نیازمند فرصت زمانی است تا عملکرد دولت را شاهد باشیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزیابی من از برخورد با تخلف صورت گرفته با بورسیه‌های غیر قانونی از سوی دولت پنجاه -پنجاه است افزود: این حرکت دولت از یک منظر مثبت تلقی می‌شود اما بهتر بود این برخورد در حوزه‌ی کارشناسی حل و فصل می‌شد و تا این اندازه بازتاب خبری پیدا نمی‌کرد تا متخلفان مجازات شوند و سیستم اصلاح می‌شد.

وی تاکید کرد: اگر با تخلفات برخورد نشود فضای بی‌اعتمادی دلسردی و دلزدگی حاصل می شود و افرادی که می‌خواهند در هر حوزه کار قانونی، کارشناسی، صحیح و اصولی انجام دهند، ناامید می‌شوند و فضای مثبتی شکل نمی‌گیرد.

حیدری گفت: برخورد با تخلفات در حوزه‌ی بورسیه‌های غیر قانونی هر چه قانونی‌تر، کارشناسی‌تر و دقیق‌تر انجام شود می‌تواند از انجام تخلفات در حوزه دیگر پیشگیری کند و هم عناصر قانونمند که معتقد به سیستم پاک و سالم اجرایی هستند، امیدوار می‌شوند و فضا برای افرادی که با هر نیت دنبال حرکت‌های خلاف قانون هستند، محدود می‌شود.

انتهای پیام

کد N558775

وبگردی