آفتاب

اسماعیلی و جلالی سیاست‌های پدافند غیرعامل را تشریح کردند

اسماعیلی و جلالی سیاست‌های پدافند غیرعامل را تشریح کردند

بعدازظهر روز سه‌شنبه نشست خبری مشترک امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء و سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این نشست سردار جلالی با بیان این‌که «در حال حاضر 5 دانشگاه معین در حوزه پدافند غیرعامل در مقاطع ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرد» خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد تحصیل و فارغ‌التحصیلی حدود هزار و 200 نفر در 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد رشته پدافند غیرعامل و 50 نفر در مقطع دکترای پدافند غیرعامل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به همکاری سازمان پدافند غیرعامل با وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و سازمان مدیریت بحران به برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل به بیان برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در هفته پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: امروز و پیرو توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد لزوم مورد توجه قرارگرفتن تعامل میان پدافند عامل و غیرعامل در طرح‌های مختلف، طی هماهنگی‌هایی که با قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء داشتیم و مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که در این مورد وجود دارد امروز شاهد اجرای نخستین بخش از این تفاهمنامه که برگزاری یک همایش علمی به عنوان پدافند جامع بودیم. فردا نیز که به عنوان روز پدافند سایبری نام گذاری شده است ما شاهد مانور تست برق در برخی از مراکز حیاتی و حساس هستیم.

وی یادآور شد: ما سال گذشته برای ارزیابی برق مناطق حساس، برق منطقه نطنز و جماران را برای ارزیابی آمادگی این مناطق قطع کردیم که خوشبختانه شاهد بودیم که این مناطق دارای آمادگی‌های لازم هستند. امسال نیز در برنامه خود مانور تست برق را برای ارزیابی عملکرد مراکز حیاتی و حساسی که طبق آیین‌نامه باید از برق اضطراری برخوردار باشند انجام می‌دهیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل همچنین خاطرنشان کرد: فردا علاوه بر انجام مانور تست برق، مانور سایبری و تست چند مرکز با اهمیت سایبری نیز انجام می‌شود. همچنین همایشی در دانشگاه صنعتی شریف با موضوع رویکردهای جدید پدافند غیرعامل در عرصه سایبر و همایش دیگری در سازمان انرژی اتمی درباره سازه‌ها، طرح‌ها و دفاع مستحکم سازی و دفاع سایبری در فضای هسته‌ای برگزار می‌کنیم. روز پنج شنبه نیز طی دیداری با علمای قم به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان پدافند غیرعامل می پردازیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری دولت یازدهم با سازمان پدافند غیرعامل گفت: در دولت‌های نهم و دهم طی هماهنگی‌هایی که انجام شده بود کارگروهی متشکل از 5 وزیر، رییس ستاد کل و رییس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل می‌شد که مصوبات این کارگروه مصوبات هیات دولت محسوب می‌شد و برابر قانون اساسی بود اما تاکنون در دولت جدید چنین کارگروهی تشکیل نشده است.

جلالی با اشاره به این‌که مسئولیت دارد که پس از تغییر دولت‌ها و جابجایی مسئولان با تک تک آن‌ها صحبت کند ادامه داد: من نیز در این راستا با بسیاری از وزرای دولت یازدهم صحبت‌هایی انجام داده‌ام و خوشبختانه در وزارتخانه‌های دولت با مشکلی از لحاظ اجرا مواجه نیستیم.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان پدافند غیرعامل در حمایت از تولید محصولات کلیدی دفاعی در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل در صنایعی که احساس می‌کنند تولید محصول بومی برای دفاع ضروری است سیاستی حمایتی و راهبردی دارد که از جمله این صنایع می‌توان به تولید قطعات موردنیاز در بخش‌های نفت و گاز، سایبر و بهداشت و درمان اشاره کرد.

ادامه دارد...

کد N558496

وبگردی