آفتاب

دبیرکل ناتو: هیچ تضادی میان تقویت ناتو و همکاری با پوتین وجود ندارد

دبیرکل ناتو: هیچ تضادی میان تقویت ناتو و همکاری با پوتین وجود ندارد

دبیرکل ناتو امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، تنها یک ائتلاف غربی مستحکم می‌تواند درباره روابط قوی‌تر با روسیه بحث و مذاکره کرده و تصمیم‌گیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیرکل جدید ناتو گفت که تجربیات پیشین وی در سمت نخست‌وزیری نروژ نشان می‌دهد که داشتن قابلیت‌های دفاعی مستحکم و روابط قوی ترانس آتلانتیک برای برقراری روابط سازنده با روسیه اساسی است.

استولتنبرگ در اولین سخنانش در تشریح سیاست‌های دفاعی ناتو گفت که هیچ‌گونه تضادی میان قوی نگه‌ داشتن ناتو و ادامه مشارکت و همکاری با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری روسیه وجود ندارد.

وی که از اول اکتبر زمام امور ناتو را بدست گرفته است، اظهار کرد: ناتو و روسیه هر دو حرف‌هایی برای گفتن دارند و بنابراین قرار است ما ارتباط داشته باشیم اما سوال اینجاست که این ارتباط باید چگونه باشد.

استولتنبرگ همچنین عنوان کرد که با سازمان ملل در تماس است تا ببیند که آیا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌تواند "نقش مشخصی" را در مقابله با گسترش ویروس ابولا داشته باشد یا خیر. وی در سخنرانی خود در بروکسل تاکید کرد، برخی از 28 کشور عضو ائتلاف ناتو از جمله آمریکا و انگلیس نیروهای ارتشی به غرب آفریقا اعزام کرده‌اند اما هنوز زود است که مشخص شود آیا ناتو باید شخصا وظیفه‌ای را بر عهده بگیر یا خیر.

انتهای پیام

کد N558208

وبگردی