آفتاب
زاکانی از مذاکره کنندگان خواستار شد

ضرورت اطلاع‌رسانی به نمایندگان در مورد موضوع هسته‌ای

ضرورت اطلاع‌رسانی به نمایندگان در مورد موضوع هسته‌ای

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به آن‌چه «سکوت دستگاه دیپلماسی در مقابل زیاده‌گویی نمایندگان مذاکره‌کنندگان آمریکایی و درنتیجه پررویی و هذیان‌گویی شیطان بزرگ» خواند، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور، گفت: پیگیری برخی افراد مرتبط با پرونده هسته‌ای برای راه‌اندازی کمپین "هر توافق بدی بهتر از توافق نکردن است" را ذلت می‌دانیم و آن را به شدت محکوم کرده و از دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم پشت صحنه آن را برای ملت روشن کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حقوق ملت و حفظ دستاوردهای هسته‌ای از سوی مذاکره کنندگان تصریح کرد: پذیرش خواسته‌های زاده‌خواهانه طرف آمریکایی در کاهش غنی‌سازی و تغییر ماهیت بخش‌هایی از صنعت غنی‌سازی در مقابل لغو بخش کوچکی از تحریم‌ها غیرقابل قبول است و موجب ضرر برای منافع ملی و مصالح انقلاب است.

وی در عین حال اطلاع‌رسانی از موضوع مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی را خواستار شد.

زاکانی خاطرنشان کرد که «هر حرکتی بدون در نظر گرفتن مجلس موجبات مشکلات بعدی است و منجر به تصویب پیمانی‌هایی برخلاف مصالح مردم خواهد شد و تبعات آن مستقیما" بر عهده مذاکره‌کنندگان خواهد بود. ضمن آن‌که از صداوسیما نیز می‌خواهیم زمینه بحث و مناظره بین صاحب‌نظران را در موضوع هسته‌ای فراهم آورد.»

انتهای پیام

کد N558130

وبگردی