آفتاب

اتحادیه اروپا: اسرائیل طرح‌ شهرک‌سازهای جدیدش را متوقف کند

اتحادیه اروپا: اسرائیل طرح‌ شهرک‌سازهای جدیدش را متوقف کند

اتحادیه اروپا با بیان اینکه تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت هزار واحد مسکونی در قدس شرقی تصمیم نابخردانه و نامناسب است، از این رژیم خواست تا هر چه سریعتر از تصمیم خود صرف نظر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، مایا کسیانچیک، سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: ما پیشتر نیز از تصمیم اسرائیل در توسعه شهرک‌سازی در قدس شرقی و کرانه باختری باخبر شده بودیم و از تل‌آویو خواستی تا در خصوص آن به ما توضیح دهد.

وی افزود: اگر تصمیم اسرائیل در این باره قطعی شود جز اینکه این تصمیم نامناسب را محکوم کنیم کار دیگری از دستمان ساخته نیست.

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته تا حدود بیش از هزار واحد مسکونی در قدس یعنی در دو منطقه هارهومار و رمات شلومو تاسیس کند تا به شهرک‌هایی برای یهودی‌ها در قدس شرقی تبدیل شود.

سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: اتخاذ این تصمیم بار دیگر نسبت به تعهد اسرائیل به مذاکرات با فلسطینیان شک و شبهه ایجاد می‌کند.

این سخنگو اظهار کرد: آینده روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل در گرو پایبندی به برقرای صلح میان طرفین است و اتحادیه اروپا همواره ادامه فعالیت‌های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را محکوم کرده است.

انتهای پیام

کد N558123

وبگردی