آفتاب

تلاش اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از قاچاق نفت توسط داعش

تلاش اقلیم کردستان عراق برای جلوگیری از قاچاق نفت توسط داعش

مسئولان اقلیم کردستان عراق از آغاز تحقیقات در زمینه قاچاق نفت عراق توسط اعضای داعش و همدستان آنها خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، فرصت صوفی، معاون پارلمان اقلیم کردستان عراق و عضو کمیته شفاف‌سازی این پارلمان گفت: ما در کمیته‌های شفاف‌سازی و منابع طبیعی روند تحقیقات در این پرونده را دنبال می‌کنیم و کمیته عالی دولت هم از چند روز پیش به همراه کمیته‌های فرعی ویژه کار خود را آغاز کرده و تحقیقات در حال انجام است که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

این کمیته‌ متشکل از وزارت داخلی اقلیم، نیروهای پیشمرگ، وزارت منابع طبیعی و سازمان اطلاعات وامنیت اقلیم کردستان عراق (آسایش) خواهد بود.

صوفی افزود: با پیگیری و نظارت بر کار کمیته برای ما روشن شد که حکومت برای شناسایی افرادی که در این پرونده دست داشته‌اند و از بین بردن این پدیده جدی است.

وی تاکید کرد: اقلیم کردستان در بازپرسی هیچ‌یک از افراد درگیر این پرونده با هر جایگاه و سمتی که دارند، کوتاهی نخواهد کرد. مجازات این افراد براساس ماده (4) قانون مبارزه با تروریسم در کردستان بیشتر خواهد بود چراکه این اشخاص به تروریست‌ها یاری رسانده‌اند و به همین دلیل مجازات‌ وارده در قانون اساسی از جمله حبس ابد یا اعدام اجرا خواهد شد.

در همین راستا، ریواز فائق، عضو کمیته نیرو و منابع طبیعی پارلمان کردستان گفت: قاچاق نفت از مناطق تحت سیطره داعش و اقلیم کردستان از 15 ژوئن تا پایان ژوئیه گذشته انجام شده البته روند ورود نفت قاچاق به کردستان از سال 2003 وجود داشته و با سیطره داعش بر منطقه ادامه یافته است.

انتهای پیام

کد N558109

وبگردی