آفتاب

تقویت نیروهای ارتش مصر در سیناء / هلاکت 8 تروریست‌ و بازداشت 20 تن دیگر

تقویت نیروهای ارتش مصر در سیناء / هلاکت 8 تروریست‌ و بازداشت 20 تن دیگر

در حمله غافلگیرانه اخیر ارتش مصر علیه افراد مسلح تکفیری در شمال سیناء، هشت تن از تکفیری‌ها کشته و 20 تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، سخنگوی ارتش مصر از کشته شدن هشت تن از افراد مسلح در درگیری با ارتش در منطقه «کرک القوادیس» در سینای شمالی خبر داد. در راستای عملیات گسترده قاهره تجهیزات نظامی برای نابودی افراد مسلح به منطقه سیناء منتقل شد.

به دنبال حملات غافلگیرانه ارتش مصر و درگیری آن با افراد مسلح و تبادل آتش، هشت تن از افراد مسلح کشته، 20 تن دیگر بازداشت، دو خودروی شاسی‌بلند، 10 موتورسیکلت بدون پلاک که در حملات علیه ارتش و پلیس استفاده می‌شدند، منهدم شدند.

سخنگوی ارتش مصر افزود: در این حمله غافلگیرانه، سه محل اختفای تروریست‌ها و سه مخزن مهمات، سلاح و بمب منهدم شد.

یک منبع امنیتی اعلام کرد: در حمله گسترده ارتش مصر که از سه روز پیش آغاز شده، 25 تن از تکفیری‌ها کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

این منبع افزود: نیروهای مسلح چندین حمله زمینی و هوایی را در پاسخ به انفجارهای روز جمعه منطقه کرک القوادیس انجام دادند که در آن 33 سرباز مصری کشته شدند.

تلویزیون مصر اعلام کرد: نیروهای ارتش و یگان‌های واکنش سریع وابسته به ارتش برای حمایت از نیروهای ارتش و پلیس در سینای شمالی وارد فرودگاه العریش شدند.

پس از اینکه عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر روز شنبه در نشست فوق‌العاده شورای عالی نیروهای مسلح به دنبال یورش به مرکز تجمع ارتش در شیخ زوید اجرای طرح امنیتی مقابله با تروریسم را تصویب کرد، ارتش این کشور مراحل این طرح را در سیناء آغاز کرد.

براساس این طرح، ارتش مصر تدابیر امنیتی خود را در منطقه العریش، رفح، شیخ زوید و منطقه بیابانی اطراف آن آغاز کرد و نیروهای مشترک ارتش عملیات میدانی و پلیس شهر عملیات پاکسازی و یورش ناگهانی به پایگاه‌های گروه‌های تکفیری را آغاز کردند.

در این عملیات پاکسازی، هلی‌کوپترهایی شرکت کردند که عملیات جمع آوری اطلاعات، تصویربرداری هوایی و بمباران لانه‌های جاسوسی تروریست‌ها را در جوار مناطق بیابانی اجرا کردند.

انتهای پیام

کد N557802

وبگردی