آفتاب

نماینده ماهشهر: برخی روستاهای خوزستان فاقد آب لوله‌کشی هستند

نماینده ماهشهر: برخی روستاهای خوزستان فاقد آب لوله‌کشی هستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش عراق در جرف‌الصخر بر نقش پررنگ علما و مراجع و حمایت‌های مردمی و همچنین نقش سردار سلمیانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حبیب آغاجری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: نیروهای ارتش عراق در روزهای گذشته با حمایت‌های مردمی و عشایر در یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی توانست بر شهر جرف‌الصخر و اطراف آن تسلط یابد و پرچم داعش را از ساختمان‌های شهر پایین بکشد.

او ادامه داد: پس از آمرلی این دومین موفقیت نظامی است که ناشی از هماهنگی میان همه یگان‌های ارتش عراق و نیروهای مردمی است. نکته برجسته در این ماجرا این است که یک بار دیگر نقش پررنگ گروه‌های مردمی مشخص شد؛ گروه‌هایی که عمدتا" با لبیک مراجع و علمای عراق به وسیله سردار سلیمانی هدایت می‌شود. همان شیرمردی که رسانه‌ها و مقامات غربی همه به قدرت نفوذ او در منطقه اذعان دارند.

آغاجری تأکید کرد: سردار قاسم سلیمانی با کمک جوانان مومن و مسلمان عراق در فتح دو شهر مهم آمرلی و جرف‌الصخر کار بزرگی را انجام داد که ائتلاف غرب و عربی ضدداعش به رهبری آمریکا هنوز نتوانسته درعین‌العرب یا همان کوبانی انجام دهد.

نماینده مردم ماهشهر اشاره‌ای به مذاکرات هسته‌ای داشت و گفت: این روزها که مهلت مذاکرات کشورهای گروه 1+5 با ایران رو به اتمام است دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی یعنی آمریکای جنایتکار تمام تلاش خود را در جهت ضایع کردن حقوق مسلم هسته‌ای مردم ایران به کار گرفته است. لذا پرواضح است که تیم مذاکره کننده باید با رعایت خطوط قرمز تعیین شده از طرف مقام معظم رهبری جهت احقاق حق مسلم هسته‌ای نهایت تلاش خود را نموده و چون کوهی استوار در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی کرده و ذره‌ای پا پس نکشد که این خواسته رهبری، مجلس و مردم است.

او از دولت خواست نسبت به شفاف سازی مذاکرات و اطمینان از حرکت در چارچوب‌های ترسیمی مقام معظم رهبری اطلاع‌رسانی کافی را به نمایندگان داشته باشد.

نماینده مردم ماهشهر بخش دیگری از نطق خود را به حوزه انتخابیه‌اش اختصاص داد و گفت: حوزه انتخابیه بندر ماهشهر از نظر وسعت بزرگترین حوزه انتخابیه استان و از نظر جمعیت با حدود 450 هزار نفر از شرایط ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. 21 مجتمع پتروشیمی، 2 منطقه نفت و گاز و 2 اداره کل بندر گمرک را در اختیار دارد. اما تنها یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. در صورتی که چندین حوزه انتخابیه در استان فقط یک شهرستان را در بر می‌گیرد.

آغاجری افزود: اخیرا" در کمیسیون شوراها، یک نماینده سهم استان خوزستان را برای جایی در نظر گرفته‌اند که از نظر جمعیت با این حوزه قابل مقایسه نیست. لذا از کمیسیون شوراها انتظار داریم نسبت به رفع این تبعیض اقدام کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت‌های مناسب در حوزه انتخابیه‌اش از بیکاری بالا در بندر ماهشهر انتقاد کرد و گفت: بیشتر بیکاران جوانان تحصیلکرده هستند. از رئیس جمهور می‌خواهم با صدور بخشنامه‌ای اولویت بکارگیری نیروهای بومی را ابلاغ نموده و با تکمیل سرمایه‌گذاری‌ها در پتروشیمی و توجه ویژه به تسهیل کشاورزی و پرورش آبزیان زمینه اشتغال را در منطقه فراهم کنند.

به گفته آغاجری استان خوزستان دارای یک سوم آب‌های شیرین جاری کشور است اما سال‌ها است از مشکل کمبود آب رنج می‌برد. طوری که آب آشامیدنی حوزه انتخابیه دارای سختی بالا است و حتی برخی روستاها فاقد آب لوله‌کشی هستند.

او از وزیر نیرو خواست با سرعت بخشیدن به انتقال آب سد کوثر و تأمین آب کشاورزی اقدام جدی به عمل آورد.

انتهای پیام

کد N557757

وبگردی