آفتاب

مداحان از طرح مطالب اختلاف آمیز پرهیز کنند

مداحان از طرح مطالب اختلاف آمیز پرهیز کنند

متون معتبری توسط عالمان شیعه نوشته شده است که لازم است مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام بیش از هر منبعی به این آثار مراجعه کنند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:مداحان باید بکوشد از طرح مطالبی که به نوعی باعث به وجود آمدن اختلاف در میان مسلمانان می‌شود و بهانه دست دشمنان می دهد، پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین؛ همایش مادحین و ستایشگران حسینی سه شنبه شب در محل سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، نماینده نیروی انتظامی، مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در این همایش با اشاره به اهمیت ضروری رجوع مداحان و ذاکرین اهل بیت به متون معتبر شیعه و مقاتل صحیح اظهار داشت: در این رابطه متون معتبری توسط عالمان شیعه نوشته شده است که لازم است مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام بیش از هر منبعی به این آثار مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مداحان توجه ویژه ای به آن داشته باشند این است که در انتخاب نوع اشعار دقت های لازم را به جا بیاورند و از گنجینه اشعار ناب استفاده کنند و هر شعری را مورد استفاده قرار ندهند.

این مسئول با اشاره به شرایط حاکم بر منطقه و فرصت طلبی دشمنان اسلام و مسلمین در اختلاف افکنی میان مسلمانان و ضربه زدن به آنها گفت: مداحان باید بکوشد از طرح مطالبی که به نوعی باعث به وجود آمدن اختلاف در میان مسلمانان می‌شود و بهانه دست دشمنان می دهد، پرهیز کنند.

نعمت الهی بیان کرد: مداحان تریبون به دست می‌توانند در مسائلی که صدها درجه مهمتر و اساسی‌تر از نیازهای روزمره برای جامعه است، فرهنگ سازی کنند و نقش مهمی را در اشاعه و بسط فرهنگ شیعه ایفا کنند.

کد N557639

وبگردی