آفتاب
یک دیپلمات غربی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادعا کرد

شانس کمی برای حصول توافق وجود دارد

شانس کمی برای حصول توافق وجود دارد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات غربی ادعا کرد: شانس بسیار کمی برای حصول توافق نهایی میان ایران و گروه 1+5 تا پایان ضرب‌الأجل 24 نوامبر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه، اظهار کرد: تنها کمتر از یک ماه برای دستیابی به نتیجه نهایی فرصت باقی است. ما امیدواریم که به این نتیجه برسیم اما شانس بسیار کمی برای آن وجود دارد.

این دیپلمات غربی افزود: اکنون توپ در زمین ایران قرار دارد و تهران باید تصمیمات مهمی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه طرف‌های مذاکره کننده امیدوارند که تا پایان ضرب‌الأجل 24 نوامبر به توافق نهایی برسند و تأکید می‌کنند که تمرکزشان روی این تاریخ قرار دارد.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه،‌ انگلیس و آلمان که در نوامبر سال گذشته به توافقی اولیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند در ماه ژوئیه تصمیم گرفتند این مذاکرات را 4 ماه دیگر یعنی تا 24 نوامبر سال جاری تمدید کنند.

این دیپلمات غربی همچنین تأکید کرد که اختلافات میان طرف‌های مذاکره کننده هنوز زیاد است.

مذاکره‌کنندگان در این تلاش‌های دیپلماتیک سعی می‌کنند تا با دستیابی به یک راه‌حل مشترک به نگرانی‌های بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور پایان دهند.

انتهای پیام

کد N557613

وبگردی