آفتاب

درخواست نماینده فلسطین و عباس برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

درخواست نماینده فلسطین و عباس برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای توقف اقدامات شهرک‌نشینان اسرائیلی و یورش‌ها و هتک حرمت‌های آنان علیه مسجد الاقصی و توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی اعلام کرد که محمود عباس، رئیس این تشکیلات خواهان نشست فوق‌العاده شورای امنیت برای بحث و گفتگو درخصوص اقدامات و تجاوزات اخیر اسرائیل علیه قدس و هتک حرمت‌های شهرک‌نشینان در مسجد الاقصی و یورش آنها به این مسجد و همچنین موج تبدیل شهرک‌سازی‌های اسرائیل شده است.

وی افزود: ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر برای شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل وارد عمل شود چراکه این شهرک‌سازی‌ها تهدید و خطری برای روند صلح است.

ابوردینه خاطرنشان کرد که گفتگوها برای دستیابی به قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت جهت پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس براساس جدول زمانی مشخص ادامه دارد.

در همین راستا ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت از تصمیم مقامات اسرائیلی برای احداث 1000 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی انتقاد و ابراز ناخرسندی کرد.

وی هشدار داد که ادامه سیاست‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطین به ناکام ماندن تلاش‌ها برای تحقق صلح و عدم تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل می‌انجامد.

ریاض منصور بر لزوم برگزاری نشست فوری و فوق‌العاده شورای امنیت درخصوص گسترش شهرک‌سازی‌ها از سوی اسرائیل تاکید کرد و از اعضای این شورا خواست تا هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به اقدامات غیرقانونی اسرائیل وارد عمل شوند.

وی همچنین به ادامه یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی و منازل فلسطینی‌ها در قدس شرقی که با حمایت دولت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N557599

وبگردی