آفتاب

تاکید نتانیاهو بر ادامه شهرک‌سازی‌ها در تمامی مناطق قدس با وجود انتقاد آمریکا

تاکید نتانیاهو بر ادامه شهرک‌سازی‌ها در تمامی مناطق قدس با وجود انتقاد آمریکا

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه شهرک‌سایز‌ها در تمامی مناطق قدس تاکید و دستور احداث هزار واحد مسکونی جدید را در قدس شرقی داده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اقدام رژیم صهیونیستی گفت که چنین اقدامی با تلاش‌ها برای تحقق صلح تناقض دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، به دنبال دستور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای احداث هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به شدت از این تصمیم اسرائیل انتقاد و اعلام کرد: چنین اقدامی با تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه تناقض دارد.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: موضع ما همچنان واضح است. ما فعالیت‌های شهرک سازی‌ را غیرقانونی می‌دانیم و با هرگونه اقدام یکجانبه‌ای که به آینده قدس لطمه وارد کند مخالفیم.

ساکی خاطرنشان کرد: مسئولان اسرائیلی تاکید کردند روشی را در پیش می‌گیرند که راه حل تشکیل دوکشوری را محقق سازد اما چنین اقدامی کاملا با تلاش‌ها برای تحقق صلح تناقض دارد.

وی در عین حال گفت: روابط ما با اسرائیل ثابت است. ما گاهی با اقدامات دولت اسرائیل به ویژه در خصوص مساله شهرک سازی‌ها موافق نیستیم. ما اعتراضاتمان را اعلام می‌کنیم اما به معنای این نیست که به روابط خوب خود ادامه نمی‌دهیم.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو به رغم انتقادات بین‌المللی تاکید کرد: ما به برنامه‌های خود برای احداث هزار واحد مسکونی در قدس شرقی ادامه می‌دهیم.

وی ضمن دفاع از موضع خود در مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: توافق گسترده‌ای در تل آویو در خصوص ادامه شهرک‌سازی‌ها تنها در شهر قدس وجود دارد و این اقدامی است که هر دولتی که در اسرائیل روی کار آمده و از زمان سلطه اسرائیل بر قدس شرقی در سال 1967 دست به آن زده است.

وی مدعی شد: حتی فلسطینی‌ها می‌دانند که این اماکن به موجب هرگونه توافقنامه‌ای تحت حاکمیت اسرائیل باقی خواهد ماند.

نتانیاهو گفت: فرانسوی‌ها در پاریس دست به احداث می‌زنند و انگلیسی‌ها در لندن و اسرائیلی‌ها در قدس چرا باید به یهودی‌ها بگویید در قدس زندگی نکنند؟!

در همین راستا رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافقی فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد: کشور فلسطین بدون پایتختی قدس شرقی تشکیل نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N557581

وبگردی