آفتاب

داوود اوغلو برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ترکیه را رد کرد

داوود اوغلو برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در ترکیه را رد کرد

نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی برگزاری زودهنگام انتخابات پارلمانی را که هم‌اکنون برای هفتم ژوئن 2015 تعیین شده، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، "احمد داوود اوغلو"، نخست‌وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه از زمان روی کار آمدن حزب حاکم عدالت و توسعه در سال 2002 ثبات سیاسی برقرار است، گفت: انتخابات پارلمانی آتی طبق برنامه پیشین برگزار می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه طی هفته‌های گذشته و به دنبال زمینه‌چینی‌های هیات عالی انتخابات برای برگزاری انتخابات پارلمانی مطرح شده بود.

با این حال رئیس هیات عالی انتخابات گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه اقدامات آنها تلاشی برای برگزاری انتخابات زودهنگام است، رد کرد.

سعدی گوون، رئیس هیات عالی انتخابات ترکیه گفت: گزارش رسانه‌ها درباره زمینه‌چینی هیات عالی انتخابات درباره انتخابات آتی صحت ندارد. علاوه بر این، ما این اختیار را نداریم که درباره انتخابات زودهنگام تصمیم بگیریم و هیچ سخنی در این باره به میان نیامده است.

در همین حال نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که چنانچه در انتخابات آتی، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه و دولت باغچلی، رهبر جنبش ناسیونالیست نتوانند پیروز شوند، باید از سمت‌شان کناره‌گیری کنند.

داوود اوغلو گفت: چنانچه شما نگاهی به زندگی سیاستمداران اروپایی بیندازید، متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام از آنها پس از شکست در منصب‌شان نمی‌مانند و با این کار به ثبات سیاسی کمک می‌کنند. در کشورمان ما شاهد شکست‌های متوالی آنها هستیم اما این رهبران اپوزیسیون همچنان سمت خود را حفظ کرده‌اند. شما نمی‌توانید در هیچ جای دیگر دنیا چنین چیزی را ببینید.

وی همچنین ادعاهایی مبنی بر اینکه دولتش سیاست‌های فرقه‌ای و قومی را در پیش گرفته است، رد کرد.

انتهای پیام

کد N557548

وبگردی