آفتاب

پنتاگون: روزانه 8.3 میلیون دلار در جنگ علیه داعش هزینه می‌شود

پنتاگون: روزانه 8.3 میلیون دلار در جنگ علیه داعش هزینه می‌شود

وزارت دفاع آمریکا با بازنگری در هزینه‌های اقدام نظامی‌اش در عراق و سوریه اعلام کرد: این جنگ علیه گروه تروریستی روزانه حدود هشت میلیون و 300 هزار دلار هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز کمپین ضد داعش هشتم اوت حدود شش هزار و 600 سورتی پرواز از سوی هواپیماهای آمریکا و ائتلاف انجام شده است که 580 میلیون دلار هزینه داشته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیشتر گفته بود که هزینه این کمپین نظامی به صورت متوسط روزانه بیش از هفت میلیون دلار است.

یکی از مقام‌های پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: افزایش هزینه‌های نظامی نشان‌دهنده تشدید حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه است. با این حال تحلیل‌گران مستقل می‌گویند: وزارت دفاع آمریکا هزینه‌های واقعی را اعلام نمی‌کند. برخی از مقام‌های سابق بودجه و کارشناسان خارجی برآورد کردند که هزینه‌های جنگ هم‌اکنون از یک میلیارد دلار گذشته است و می‌تواند طی یک‌سال به چند میلیارد دلار برسد.

تات هریسون از مرکز ارزیابی‌های استراتژیک و بودجه گفته است که این جنگ می‌تواند سالانه بین 4/2 تا 8/3 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. چنانچه بمباران‌های ضد داعش گسترش یابد، به گفته تات هریسون هزینه‌ها می‌توانند در یک‌سال به 4/2 تا 8/6 میلیارد دلار افزایش یابد.

هزینه پرواز هواپیماهای جاسوسی به طور متوسط بین هزار دلار در ساعت برای پهپاد پریداتور و هفت هزار دلار در ساعت برای پهپادهای ریپر است.

انتهای پیام

کد N557498

وبگردی