آفتاب
آیت الله صافی گلپایگانی:

فرهنگ ایثار و شهادت و خط عاشورا باید در جامعه محقق شود

فرهنگ ایثار و شهادت و خط عاشورا باید در جامعه محقق شود

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و خط عاشورا باید در جامعه محقق شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی گفت: خدماتی که بنیاد شهید ارائه می‌کند توفیقاتی است که خداوند نصیب شما ساخته و باید قدردان این توفیق بزرگ باشید توفیقی که از سوی خداوند شامل حال شما شده است.

این مرجع عالیقدر شیعه تاکید کرد: شهدا برای حفظ دین فداکاری کردند و همواره باید قدردان خانواده شهدا و ایثارگران بود و اجازه ندهید یاد شهدا در جامعه کمرنگ شود باید بعد از شهدا راه شهدا ادامه یابد.

وی ادامه داد: شهدا تاریخ پرافتخاری را رقم زدند باید پاسخگوی شهدا باشیم ایشان از ما سوال می‌کنند که بعد از آنان چه کردیم امروز خدمت شما به شهید و شهادت افتخاری است که هرچه با خلوص نیت و در پی رضایت حضرت ولیعصر (عج) باشد توفیقات بیشتری را شامل حال شما می سازد.

آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نعمت الهی است و ثمره خون شهداست که باید قدردان این خون‌ها و جانفشانی‌ها باشیم، حضرت اباعبد الله (ع) با خون خویش به اسلام حیات بخشید و شهدا مسیر سید الشهدا (ع) را دنبال کردند.

وی تاکید کرد: شهدا مقام والایی نزد پروردگار دارند که درک این جایگاه را نمی‌توانیم داشته باشیم. شهدا با فداکاریهایی که کردند تاریخ ساز شدند باید یاد آنان در جامعه زنده بماند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران نیز به عملکرد یکساله بنیاد شهید در خصوص فعالیت‌های بنیاد شهید در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انجام دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور مسوولان نظام و اقدامات صورت گرفته در خصوص پرداخت معوقات ایثارگران و خانواده شهدا اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N557363

وبگردی