آفتاب

رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی معاون ظریف در بلاروس

رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی معاون ظریف در بلاروس

بررسی راههای توسعه همکاری های ایران و بلاروس در دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان بامقامات بلاروسی

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی از بلاروس بازدید و با وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات این کشور درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه بلاروس با ابراز خرسندی از وضعیت روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، چشم‌انداز آینده همکاری‌ها رامثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به روابط حسنه بین دو کشور گفت: دولت بلاروس برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل بوده و خواستار تقویت هر چه بیش‌تر همکاری‌های اقتصادی بلاروس و ایران است.

معاون وزیر امور خارجه ایران هم‌چنین در دیدار با همتای بلاروسی خود نیز طیفی از موضوعات از جمله مسائل مربوط به همکاری سیاسی دو جانبه، چندجانبه و منطقه‌یی را مورد بررسی قرار داد.

او هم‌چنین با معاون وزیر صنایع بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت‌های ایرانی فعال در بلاروس و شرکت‌های صنعتی بلاروسی برگزار شده بود راه‌های تسهیل فعالیت‌ها و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور و رفع موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف هم‌چنین توافق کردند تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N557312

وبگردی