آفتاب

سفر دیپلمات ارشد چین به ویتنام با هدف بهبود روابط دو جانبه

سفر دیپلمات ارشد چین به ویتنام با هدف بهبود روابط دو جانبه

مشاور وزارت خارجه چین در امور سیاسی- بین‌الملل در سفر خود به ویتنام متعهد شد تا برای بهبود روابطی که به خاطر مناقشات بر سر دریای چین جنوبی خدشه‌دار شده، با هانوی همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یانگ جیئه چی، مشاور وزارت امور خارجه چین در امور سیاسی- بین‌الملل امروز (دوشنبه) در جریان مذاکرات با پام بین مین، وزیر امور خارجه ویتنام گفت: هر دو طرف باید به‌طور کامل و دقیق به اختلافات دریایی رسیدگی و آنها را کنترل کنند تا شرایط مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه به وجود آورند.

این سفر یانگ جیئه چی یک روز پس از آن صورت گرفت که تام مالینووسکی، معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ویتنام سفر کرده و خواستار روابط نزدیکتر میان واشنگتن و هانوی شد.

از زمانی که چین در آب‌هایی که ویتنام ادعای مالکیت بر آن را دارد یک سکوی حفاری ایجاد کرد و آمریکا تصمیم گرفت تا فروش تسلیحاتی به ویتنام را از سر بگیرد، فعالیت‌های دیپلماتیک با هانوی افزایش یافته است.

استقرار این سکوی حفاری نفتی در مه سال‌جاری میلادی باعث شد که روابط میان ویتنام و چین به پایین‌ترین حد خود در سال‌های اخیر برسد.

انتهای پیام

کد N556881

وبگردی