آفتاب

"افراط‌گرایان به عنوان گردشگر پارلمان انگلیس را بررسی می‌کنند"

"افراط‌گرایان به عنوان گردشگر پارلمان انگلیس را بررسی می‌کنند"

منابع اطلاعاتی انگلیس ضمن افشا کردن این مساله که افراط‌گرایان به منظور بررسی ساختمان‌های پارلمان در لندن در تورهای بازدید از این ساختمان شرکت می‌کنند، خواستار لغو بازدیدهای عمومی از این ساختمان‌ها شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، منابع اطلاعاتی انگلیس گفتند، این اطلاعات درباره اینکه افراط‌گرایان در تورهای بازدید از ساختمان‌های پارلمان شرکت می‌کنند، در یکی از گزارش‌های امنیتی به اطلاع نمایندگان پارلمان رسیده است.

این افشاگری در پی تیراندازی به پارلمان کانادا صورت گرفت و منجر شد که بری شرمن، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس از حزب کارگر از جان برکو، رئیس پارلمان این کشور بخواهد تا تعداد تورهای بازدید از ساختمان مجلس عوام را کاهش دهد.

یکی از معاون‌های برکو ضمن مخالفت با تعطیلی بازدیدهای عمومی از ساختمان پارلمان گفت: این ساختمان تدابیر امنیتی بسیار شدیدی برای جلوگیری از وقوع حمله‌ای مشابه به پارلمان کانادا دارد.

وی افزود: روزی که مردم به جای آمدن به پارلمان و مشاهده اقدامات آن، در اینترنت جست‌وجو کرده و سیاست‌های پارلمان را مطالعه‌ کنند روزی سیاه برای دموکراسی خواهد بود. ما نباید با این کار تروریست‌ها را خوشحال و پیروز کنیم.

این در حالی است که به نمایندگان پارلمان دستور داده شده که در صورت مواجهه با تیراندازی که وارد ساختمان پارلمان شده است، چه کاری انجام دهند.

در این پروتکل امنیتی جدید آمده است: در رویدادهایی که سلاح‌های گرم یا دیگر سلاح‌ها وجود دارد، پلیس وارد عمل شده و کنترل امور را به دست می‌گیرد. اگر صدای شلیک گلوله شنیدید، از پارلمان خارج شوید اما اگر خطر به شما نزدیک بود در جایی سنگر بگیرید.

در میان اقدامات امنیتی متفاوت، به نمایندگان پارلمان توصیه شده تا در دفاتر خود زنگ خطری تعبیه و «اتاق امنی» در خانه‌هایشان ایجاد کنند تا بتوانند از حملات احتمالی پنهان شوند.

انتهای پیام

کد N556801

وبگردی