آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: نیروهای ما دیگر به افغانستان باز نمی‌گردند

وزیر دفاع انگلیس: نیروهای ما دیگر به افغانستان باز نمی‌گردند

در شرایطی که آخرین واحد تفنگداران آمریکایی و نیروهای انگلیسی رسما به کار خود در افغانستان پایان دادند، وزیر دفاع انگلیس متعهد شد تا تحت هیچ شرایطی سربازان کشورش را بار دیگر به افغانستان اعزام نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، "مایکل فالون"، وزیر دفاع انگلیس گفت: ما دوباره سربازان‌مان را به افغانستان اعزام نمی‌کنیم و این را بسیار بسیار روشن اعلام کرده‌ایم و تحت هیچ شرایطی نیروهای جنگی دوباره اعزام نمی‌شوند.

این سخنان در حالی مطرح شد که پرچم‌های آمریکا و انگلیس در پایگاه‌های منطقه‌ای نیروهای بین‌المللی در هلمند افغانستان پس از 13 سال پایین آورده شد و این پایگاه به ارتش افغانستان تحویل داده شد. در شرایطی که انگلیس برای خارج کردن تمام پرسنل نظامی‌اش از افغانستان تا پایان سال‌جاری میلادی آماده می‌شود، مایکل فالون اذعان کرد که مقام‌های نظامی ارشد و سیاستمداران در جریان کمپین نظامی در افغانستان مرتکب اشتباهاتی شده‌اند.

فالون در مصاحبه با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی گفت: گمان می‌کنم که ژنرال‌های ارتش به خوبی می‌دانند اشتباهاتی رخ داده است. این اشتباهات به صورت همزمان هم از سوی نظامیان و هم سیاستمداران انجام شده است. واضح است که در ابتدای شروع این کمپین نیروها و تجهیزات کافی وجود نداشت و منجر شد تا ما تجربیات زیادی به دست آوریم.

وی افزود: با این حال نباید دستاوردهای‌مان را نادیده بگیریم و تنها زمان می‌تواند نشان دهد که آیا ارتش ملی افغانستان قادر خواهد بود تا کمپ بسشن و استان هلمند را از دست شبه‌نظامیان طالبان دور نگه دارد یا خیر.

این مقام دفاعی انگلیسی مدعی شد که با عملیات نیروهای خارجی "امید در خون مردم افغان" جریان یافت و هم‌اکنون خیابان‌های انگلیس از تهدیدات تروریستی در امان است.

هزاران پرسنل نظامی انگلیس بیش از هشت سال به بهانه مقابله با گروه‌های شبه‌نظامی در ولایت هلمند افغانستان مستقر بودند. در جریان عملیات‌های آنها 453 تن از جمله مردان و زنان جان خود را در این ولایت از دست دادند.

انتهای پیام

کد N556733

وبگردی