آفتاب

سل در کمین دانش‌آموزان سمنانی

سل در کمین دانش‌آموزان سمنانی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اظهار نگرانی از امکان تقابل‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان اتباع بیگانه و دانش‌آموزان ایرانی، گفت:

5300 دانش آموز اتباع افغان در مدارس سمنان تحصیل می‌کنند که اکثر آنها در محدوده غرب استان و در شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه ساکن و به تحصیل مشغول هستند.

غفار محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات آموزش و پرورش استان برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ناشی از تفاوت‌های فرهنگی در میان دانش آموزان، گفت: همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش استان نگرانی در خصوص تقابل‌های فرهنگی در میان دانش‌آموزان است که در این راستا آموزش و پرورش اقداماتی نیز انجام داده است.

به شدت نگران وضعیت بهداشتی بچه‌ها هستیم

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که بیشتر اتباع افاغنه در حواشی شهرزندگی می‌کنند که از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی ندارند، تصریح کرد: به شدت نگران وضعیت بهداشتی بچه‌ها هستیم، چرا که پدر و مادر بیشتر دانش‌آموزان افاغنه دارای بیماری سل هستند و از این طریق نیز دانش‌آموزان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

محمدی با بیان این‌که باید در این بخش اقدامات ویژه و خاصی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: بکارگیری مربیان پرورشی توانمند و هم‌چنین مبلغین مذهبی در سطح مدارس استان از جمله برنامه و اقدامات آموزش و پرورش استان در راستای کاهش اثرات ناشی از تفاوت‌های فرهنگی بوده است.

آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین تهدیدی است که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین تهدیدی است که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و باید در همین خصوص کار فرهنگی و پرورشی بیشتری صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در پاسخ به این پرسش که چرا برای دانش آموزان افاغنه مدارس ویژه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود تا از بروز مشکلات بهداشتی و هم‌چنین آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود، گفت: در محل اردوگاه افغانی‌ها مدارس ویژه افغانی وجود دارد و عمده دانش اموزان در این مدارس به تحصیل مشغول‌اند، اما چون برخی نیز در سطح شهر هستند و هم‌چنین در سطح دوره دبیرستان در اردوگاه مدرسه‌ای وجود ندارد، به ناچار در سطح مدارس شهر نیز پذیرای دانش آموزان افاغنه هستیم.

انتهای پیام

کد N556679

وبگردی