آفتاب

انفجار مهیب در شهر العریش مصر/ شناسایی عاملان حمله تروریستی در صحرای سیناء

انفجار مهیب در شهر العریش مصر/ شناسایی عاملان حمله تروریستی در صحرای سیناء

نیروهای امنیتی مصر از شناسایی تعدادی از عاملان حادثه انفجار در صحرای سیناء که به کشته شدن سربازان مصری منجر شد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای امنیتی مصر توانستند هویت هشت تن از تندروهایی که در عملیات انفجار مصر دست داشتند را شناسایی کنند.

منابع افزودند: که این هشت تن چهره‌های جدیدی هستند و شامل لیست اصلی اسامی که دستگاه‌های امنیتی در اختیار دارد، نمی‌شوند.

پیشتر در جریان انفجار رخ داده در صحرای سیناء که مقر ارتش در منطقه کرم القوادیس و دو خودروی نظامی نیروهای مسلح را هدف خود قرار داد، 23 تن از افسران نیروهای مسلح کشته و 29 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر، منابع به شبکه الجزیره اعلام کردند که همزمان با آغاز عملیات نظامی گسترده نیروهای مصری در سینای شمالی و نزدیک مرزهای خود با نوار غزه، صدای انفجار مهیبی از جنوب شهر العریش واقع در سیناء به گوش رسید.

این منبع اعلام کرد که پس از انفجار صدای شلیک گلوله در دو طرف شهر العریش شنیده شده و شهرهای سینای شمالی با قطعی اینترنت و وسایل ارتباطی مواجه هستند.

منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای ارتش بعد از کشته شدن 31 نظامی در انفجار روز جمعه در صحرای سیناء عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال این شهر و نزدیکی مرز نوار غزه آغاز کرده‌اند.

منابع امنیتی همچنین از کشته شدن شش فرد مسلح و مجروح شدن 14 تن دیگر در جریان حمله هوایی گسترده ارتش مصر در مناطق اطراف سینای شمالی خبر دادند.

این منابع افزودند: عصر روز یکشنبه چهار موشک به مناطق جنوبی و غرب شیخ زوید در سینای شمالی شلیک و حملات به منطقه المزارع و اطراف منطقه کرم القوادیس و روستای المهدیه، الجورة، المقاطعه و الظهیر کشیده شد که این حملات به ویران شدن تعدادی از پایگاه‌های نیروهای مسلح مصر منجر شد.

از سوی دیگر، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در چارچوب قانون فوق‌العاده اختیارات خود را به ابراهیم محلب، نخست وزیر کشور محول کرد.

سیسی افزود: این تصمیم در پی بررسی شرایط امنیتی خطرناک در سینای شمالی اتخاذ شده است.

پیشتر کابینه در پی حملات تروریستی با ارائه لایحه‌ای به منظور اصلاح قانون دادگاه نظامی مصر موافقت کرد.

در همین راستا بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر افزود: حمایت امنیتی بین‌المللی که مصر خواهان آن است در خصوص تبادل اطلاعات با کشورهای جهان درباره گروه‌های تروریستی و قطع حمایت مالی از گروه‌های مسلح تندرو است.

در چند روز گذشته مقامات مصری به مدت سه روز حالت فوق‌العاده و منع آمد و شد در ساعات شب را اعلام کردند و گذرگاه رفح به سمت نوار غزه را بستند.

ترس و نگرانی از ایجاد یک منطقه حائل در نوار غزه وجود دارد و همزمان با آن جنبش حماس نسبت به توقف مذاکرات آتش بسی که قرار بود امروز در خصوص مسائل فلسطین برگزار شود، هشدار داد.

اسامه حمدان، مسئول روابط خارجی جنبش حماس اعلام کرد که صحبت از ایجاد یک منطقه حائل در مرز نوار غزه منجر به محاصره بیشتر نوار غزه می‌شود در حالی که باید این محاصره پایان یابد.

انتهای پیام

کد N556602

وبگردی