آفتاب
یک استاد حوزه:

پیروی از سیره حسینی نجات‌بخش زندگی انسان معاصر است

پیروی از سیره حسینی نجات‌بخش زندگی انسان معاصر است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: بهره‌مندی از سیره حسینی در زندگی نسخه نجات‌بخش حیات انسان معاصر در تمام عرصه‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با گرامیداشت فرارسیدن ایام‌ محرم‌الحرام گفت: الگوپذیری از سیره حسینی در زندگی، بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند چراکه سیره امام حسین(ع)، اخلاق‌محوری و گرایش به خوبی‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: عاشورا پیام‌های ارزشمندی را در خود نهفته دارد که باید هر یک از این پیام‌ها را به خوبی شناخت و آن را در زندگی به کار برد.

این عضو هیات علمی دانشگاه معارف و علوم اسلامی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و هدایت گمراهان از زندگی، هستی و همه عزیزانش گذشت تا درس استقامت و ایثار و ظلم‌ستیزی به هر یک از شیعیان و مسلمانان بدهد.

موسوی تصریح کرد: عاشورا معنای حق و باطل را مشخص کرد و دفاع از حقانیت اسلامی را به تصویر کشید از این رو گرایش به حق یکی از درس‌های مهمی است که از سیره سیدالشهدا می‌گیریم و اگر مردم در جامعه به حق گرایش داشته باشند می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های جامعه را گرفت.

وی ایستادگی در برابر ظلم را یکی از درس‌های مهم عاشورا برشمرد و اظهار کرد: مسلمانان جهان با ظلم ستیزی باید در برابر دشمنان به دفاع از ارزش‌های اسلامی بپردازند که اگر ظلم ستیزی برگرفته از عاشورای حسینی نهادینه شود دیگر دشمن مجالی برای ظلم و ستم و چپاول ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: عزاداری برای سیدالشهدا در حقیقت به منظور احیای ارزش‌هایی است که امام حسین(ع) برای زنده نگهداشتن آنها جان فشانی کرد و ما شیعیان باید با پیروی از راه امام حسین(ع) در جهت احیای آن تلاش کنیم و ارزش‌های دینی و اخلاقی را در زندگی پیاده کنیم.

وی گفت: ولایت‌مداری نیز از مهم‌ترین درس‌های عاشوراست که اگر بر خط ولایت و امامت گام برداریم هیچ گاه بیراهه نخواهیم رفت همان‌گونه که دوری از ولایت تا جایی پیش رفت که عده‌ای کوردل در صحرای کربلا امام و پیشوای خود را به شهادت رساندند دوری از ولایت‌مداری انسان را به مسیر تباهی خواهد کشاند.

انتهای پیام

کد N556590

وبگردی