آفتاب

مصر از هم‌پیمانش در جنگ علیه تروریسم کمک خواست

مصر از هم‌پیمانش در جنگ علیه تروریسم کمک خواست

به دنبال حمله اخیر تروریست‌ها به ایست بازرسی در شمال سینا مصر و کشته شدن دست‌کم 30 نظامی مصری در این حمله، وزیر خارجه مصر در سخنانی تصریح کرد: ما از تمامی کشورهای هم‌پیمان می‌خواهیم تا از مصر در جنگ علیه تروریسم حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه،سامح شکری وزیر خارجه مصر در سخنانی گفت: ما تماس‌هایی را با سفرای کشورهای مختلف جهان در مصر برای درخواست از آنها جهت حمایت از مصر در زمینه برآوردن نیازهای امنیتی خود و همچنین حمایت از قاهره در این مرحله از نظر سیاسی و اقتصادی برقرار می‌کنیم.

وی کشورهایی که مصر به دنبال حمایتهای امنیتی از سوی آنهاست مشخص نکرد اما اعلام کرد که وزارت خارجه مصر خواهان حمایت جامعه جهانی جهت اتخاذ اقدامات مهم و سرنوشت‌ساز است.

شکری پیش از رسیدن به لندن گفت: مصر در کنار تمامی کشورهایی که در معرض تروریسم قرار گرفته‌اند، ایستاد. در حال حاضر نیز ما از همین کشورها می‌خواهیم تا در جنگ مصر علیه تروریسم با قاهره همکاری کنند.

سامح شکری که به انگلیس سفر کرده قرار است با فیلیپ هاموند، همتای انگلیسی خود و چند تن دیگر از مسوولان انگلیسی درخصوص روابط دو جانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کند.

اخیرا بر اثر حمله تروریست‌ها به ایست بازرسی در شمال سینا در مصر دست‌کم 30 نظامی مصری کشته شدند.

انتهای پیام

کد N556572

وبگردی