آفتاب

دستگیری 5 تن در ترکیه به اتهام مشارکت در کشتن 3 سرباز

دستگیری 5 تن در ترکیه به اتهام مشارکت در کشتن 3 سرباز

ترکیه پنج تن را به خاطر کشتار سه سرباز وظیفه در استان حکاری در حمله‌ای که شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) مقصر آن بودند، دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله مخدوش شدن روند متزلزل صلح میان دولت و کردهای ترکیه را می تواند به دنبال داشته باشد.

این سه سرباز در حالی که در مرکز شهر یوکسکووا در استان حکاری مشغول گشت زنی بودند، توسط افراد مسلح که نقاب به صورت داشتند، به ضرب گلوله کشته شدند.

ارتش ترکیه، پ ک ک را که برای خود مختاری حدود سه دهه شورش به راه انداخته مقصر این حمله می‌داند. پلیس ترکیه به عنوان بخشی از تحقیقات به منازل برخی مظنونین حمله کرده است. در این اقدام پنج مظنون دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند.

به دنبال اعتراضات خشونت آمیز اوایل ماه جاری میلادی علیه استراتژی دولت برای مقابله با افراط گرایان سراسر مرز سوریه، اقدامات خشونت آمیز در جنوب شرق ترکیه افزایش یافته است.

روز یکشنبه جسد یکی از نگهبانان روستا که از سپتامبر سال جاری میلادی مفقود شده بود پیدا شد. ارتش ترکیه در بیانیه‌ای گفت: این نگهبان به ضرب گلوله کشته شده و ( پ ک ک) مقصر آن است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: باور دارم که (پ ک ک) و حزب دموکراتیک مردم خواستار صلح نیستند. کردهای ترکیه از پروژه‌های توسعه طلبانه حزب حاکم عدالت و توسعه برای این منطقه خوشحال بودند اما این "سازمان ترور" اقدامات صلح آمیز را با مانع مواجه می‌کند.

اردوغان افزود، اختلافی میان اصول (پ ک ک) و عبدالله اوجالان،‌رهبر محبوس این حزب وجود دارد.

اوجالان در چند روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: امیدوارم این روند صلح با موفقیت به سرانجام برسد.

انتهای پیام

کد N556511

وبگردی