آفتاب
باهنر در پاسخ به ایلنا:

امیدواریم آیت‌الله مصباح مجموعه اصولگرایان را همراهی کند

امیدواریم آیت‌الله مصباح مجموعه اصولگرایان را همراهی کند

باید از اقدام رئیس جمهور تشکر کنم که قبل از به پایان رسیدن موعد سرپرستی، وزیر پیشنهادی را معرفی کرد.

نایب رئیس مجلس گفت: تقوی به دنبال این نیست که جبهه پایداری محور وحدت اصولگرایان باشد و امیدواریم آیت‌الله مصباح نیز با مجموعه اصولگرایان همراهی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که اعضای جبهه پایداری حملات شدیدی به اعضای جبهه پیروان و اصولگرایانی مانند شما و آقای لاریجانی داشتند و در همایش اصولگرایان نیز اعضا و نزدیکان به این جبهه و وزرای احمدی نژاد حضور داشتند، آیا با توجه به این مسائل امکان ائتلاف میان جبهه پایداری و اصولگرایان سنتی و جبهه پیروان وجود دارد، گفت: وحدت اصولگرایان به خصوص با نزدیک شدن به انتخابات مطرح می‌شود و طبیعی است که هر جریان تلاش دارد تا مجموعه نیروهای همسو با خود را به وحدت برساند.

وی با اشاره به جمله‌ای از آیت‌الله مهدوی‌کنی مبنی بر اینکه معنای وحدت در انتخابات به معنای فلسفی نیست و وحدت صددرصدی هم هیچ‌گاه شکل نمی‌گیرد، اظهار داشت: چون ‌جریانات سیاسی در قالب حزبی فراگیر فعالیت نمی‌کنند در نزدیک شدن یا دور شدن جریانات به یکدیگر رابطه‌ای هم وجود ندارد و این دوری و نزدیکی بسته به تمایلات و تمایزات شخصی است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه به تلاش حجت‌الاسلام تقوی برای رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان اشاره کرد و ادامه داد: ایشان گفته‌اند که جلسات وحدت‌شان ستاد اجرایی انتخابات نیست. آقای تقوی تلاش کرد تا افرادی را برای وحدت اصولگرایی دعوت کند و همانطور که گفتید در این جلسات نیز تعدادی از وزرای دولت قبل و برخی از اعضای جبهه پیروان هم حضور دارند که این حضور به نمایندگی از تشکلات سیاسی نیست.

باهنر با تاکید بر اینکه محور وحدت اصولگرایان نه جبهه پایداری و نه جبهه پیروان است، تصریح کرد: همایش اخیر اصولگرایان که با حضور آیت الله مصباح برگزار شد، چهارمین جلسه و همایش بود، آنها یک جلسه با حضور آیت‌الله نوری همدانی، یک جلسه با حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی و جلسه سوم را با حضور آیت‌الله جنتی داشتند و جلسه آخر هم با سخنرانی آیت‌الله مصباح بود و طبیعی است بنا به سخنران آن همایش‌ها حضار علاقه‌مند به آن سخنران هم در آن همایش بیش‌تر باشند.

دبیر کل جبهه پیروان تاکید کرد: جلسات تقوی به دنبال این نیست که جبهه پایداری محور وحدت اصولگرایان باشد و به دوستانی که در این جلسات شرکت می‌کنند، توصیه می‌کنم که به دنبال انسجام هر چه بیشتر و وحدت باشند.

وی با بیان اینکه جبهه پیروان در طول سی سال گذشته افتخار داشته است که در زیر پرچم جامعتین حرکت کند، یادآور شد: راهبرد کلی جبهه پیروان همراهی با جامعتین است و حتی یک زمان هم نام جریان ما تشکل‌های همسو با جامعه روحانیت مبارز تهران بود و بعد تغییر اسم دادیم.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ما به دنبال وحدت هستیم و به آیت‌الله مصباح هم احترام می‌گذاریم و امیدواریم ایشان نیز با مجموعه اصولگرایان همراهی کنند و سایر اصولگرایان نیز هم در سایه این ساز و کارها همراهی و به فعالیت بپردازند.

باهنر با اشاره به اختلافاتش با محمود احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کسانی که با احمدی نژاد کار می‌کردند، متفاوت فکر می‌کنند بعضی‌ها منتقد وی و برخی دیگر مدافع او هستند که در مجموع زیر پرچم اصولگرایی هستند و البته خط قرمزهایی مانند جریانات انحرافی و فتنه هم وجود دارد که ما با آنها همراهی نخواهیم کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه ارزیابی‌تان از نظر مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم با توجه به سوابق نیلی احمدآبادی چیست، ابراز داشت: من باید از اقدام رئیس جمهور تشکر کنم که قبل از به پایان رسیدن موعد سرپرستی، وزیر پیشنهادی را معرفی کرد. روز گذشته جلسات پر و پیمانی در مجلس برقرار بود اما در مورد اینکه گزینه پیشنهادی رای می‌آورد یا خیر، محاسبه دقیقی از وضعیت مجلس ندارم.

 

کد N556448

وبگردی