آفتاب
یک عضو کمیسیون آموزش:

گزارش کمیسیون آموزش درباره بورسیه روزهای آینده ارائه می‌شود

گزارش کمیسیون آموزش درباره بورسیه روزهای آینده ارائه می‌شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: ارائه گزارش وزارت علوم در مورد بورسیه‌ها آرامشی را خارج از فضاهای حاشیه‌ای ایجاد می‌کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از موضع دولت و اعلام تخلفات در بورسیه‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد گزارش وزارت علوم در مورد بورسیه‌ها آرامشی را خارج از فضاهای حاشیه‌ای ایجاد کرده که از این بابت باید قدردانی کرد.

وی افزود: البته کمیته منتخب کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را پیگیری می‌کند و انتظار می‌رود گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در روزهای آینده ارائه شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: گزارش وزارت علوم نشان داد برخی هیاهوی رسانه‌ای که طی ماه‌های گذشته اتفاق افتاده بود اطلاعات را به صورت غلط در اختیار رییس جمهور به مسئولان قرار داده بود که بعضا نیز مورد استناد قرار گرفت؛ لذا معتقدیم باید با این موضوعات نیز برخورد شود.

مقتدایی با بیان اینکه درباره تخلفات، آنهایی که اعلام شده باید مجازات و ممنوعیت برای آن دسته از افراد ایجاد شود گفت: مجلس از اینکه متخلفین از تخلف منع و اگر لازم باشد مجازات شوند استقبال می‌کند زیرا مجلس شورای اسلامی به دنبال این است که جلوی تخلف در هر سطحی و از هر شخصی گرفته شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: معتقدیم گزارش وزارت علوم نشان داد که بخشی از جامعه نخبگی کشور مورد بی مهری قرار گرفته که به نحو شایسته باید از آن‌ها دلجویی شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد اکنون که واقعیت مشخص شده که تخلفات در سطح گسترده نبوده است باید اطلاعات لازم در این زمینه تصحیح و ارائه شود اما همین اندک تخلف هم جای ناراحتی دارد و باید با تخلف کنندگان برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

مقتدایی افزود: از دولت انتظار می‌رود که برای آینده برنامه‌های دقیق‌تر و نظام‌مندتری را در نظر گیرد و بسترهایی را ایجاد کند که جلوی تخلف گرفته شود.

انتهای پیام

کد N556435

وبگردی