آفتاب

رئیس جمهوری اندونزی پست‌های کلیدی اقتصادی را به تکنوکرات‌ها داد

رئیس جمهوری اندونزی پست‌های کلیدی اقتصادی را به تکنوکرات‌ها داد

رئیس جمهوری جدید اندونزی گروهی از افراد تکنوکرات را بر وزارتخانه‌های اقتصادی مهم این کشور منصوب کرد تا این وزرا اصلاحات ضروری در این کشور را اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جوکو ویدودو، رئیس جمهوری جدید اندونزی که روز دوشنبه گذشته کار خود را در این سمت آغاز کرد اخیرا 34 وزیرکابینه خود را معرفی کرد.

سفیان جلیل، وزیر سابق شرکت‌های دولتی اکنون به مقام وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی منصوب شده و همچنین بامبانگ بروجونگورو، به مقام وزارت دارایی رسیده است.

ویدودو در کنفرانسی خبری که به منظور اعلام رسمی کابینه‌اش برگزار کرد گفت: سفیان جلیل کارشناس راهبردهای اقتصادی و دارایی بوده و من به او برای آنکه رهبر تیم‌های اقتصادی‌مان باشد اعتماد دارم.

جلیل و بروجونگورو در حالی بلندپایه‌ترین سمت‌های اقتصادی را در اندونزی به دست می‌گیرند که این کشور با برخی مشکلات اقتصادی دست به گریان است. اخیرا نرخ تولید ناخالص داخلی اندونزی 1 / 5 درصد رشد داشته که این کندترین رشد اقتصادی در پنج سال گذشته بوده است.

بارادیتا کاتوپو، رئیس شعبه موسسه مالی آمریکایی "فیچ ریتینگز" در اندونزی اظهار داشت: وزرای اقتصادی جدید اندونزی با تجربه بوده و سابقه خوبی دارند.

به گفته کاتوپو، بروجونگورو به خوبی مشکلات اقتصادی کشور اندونزی را می‌شناسد و می‌داند برای تقویت شرایط اقتصادی چه کار کند.

یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی اندونزی این بوده که سرمایه‌گذاران خارجی بابت فقدان جاده‌ها، بنادر، برق و دیگر خدمات اساسی مهم در این کشور و شیوع فساد و کاغذبازی، از این کشور رویگردان شده‌اند. همچنین صادرات اندونزی نیز به شدت تضعیف شده است.

از سوی دیگر رئیس جمهوری اندونزی مدیر اجرایی سابق شرکت دفاعی دولتی "پی تی پینداد" یعنی سودیرمان سعید را به عنوان وزیر منابع معدنی و انرژی و همچنین رینی سوئه‌مارنو سوئه‌واندی رئیس سابق شرکت ماشین سازی "پی تی آسترا اینترنشنال" را به عنوان وزیر شرکت‌های دولتی منصوب کرد.

وی همچنین رتنو مارسودی، سفیر اندونزی در هلند را به عنوان نخستین زنی که به مقام وزارت امور خارجه این کشور رسیده است، وزیر خارجه اندونزی کرد.

همچنین پوآن ماهارانی، دختر مگاواتی سوکارنو پوتری، رئیس جمهوری سابق اندونزی نیز به عنوان وزیر فرهنگ و توسعه انسانی منصوب شد.

رئیس جمهوری اندونزی در اقدامی بی‌سابقه تقاضا کرده که نهاد مبارزه با فساد این کشور هر کدام از کاندیداهایی که وی برای سمت‌های وزارت معرفی می‌کند را بررسی و صلاحیت آن‌ها را تایید کند. این نهاد موسوم به "کمیسیون ریشه کنی فساد" چند روز پیش هشت تن از کاندیداهای اولیه سمت‌های کابینه اندونزی‌ را به دلیل نگرانی از بابت فساد رد کرد و این مساله موجب شد تا رئیس جمهور اعلام کابینه خود را به تاخیر بیندازد و در آخرین دقیقه گزینه‌های جایگزین پیدا کند.

انتهای پیام

کد N556147

وبگردی