آفتاب

دالایی لاما: نابرابری درآمد تهدیدی برای صلح است

دالایی لاما: نابرابری درآمد تهدیدی برای صلح است

رهبر معنوی بوداییان تبت در جریان بازدید از یک کلیسا در ایالت آلابامای آمریکا درباره جنبش آزادی مدنی که در سال 1963 به راه افتاد سخن گفت و از این بابت ابراز شادمانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دالایی لاما، رهبر هندی بوداییان تبت از این بابت ابراز شادمانی کرد که در کلیسای آلاباما که محل راهپیمایی‌های مارتین لوترکینگ و سایر رهبران حقوق مدنی آمریکا بود،‌ ایستاده و از جنبش حقوق مدنی که تا به امروز پایدار مانده، دفاع می‌کند.

وی ادامه داد: حقوق بشر و حقوق مدنی از همین جا آغاز شد. مارتین لوترکینگ در پذیرش حقوق مدنی نقش مهمی ایفا کرد. هم اکنون مردم آمریکا که اکثریت سفید پوست هستند این واقعیت را قبول دارند.

دالایی لاما نابرابری درآمد را تهدیدی برای صلح خواند و ادامه داد: به خاطر اوضاع اقتصادی برخی در ناامیدی و یاس هستند و این یاس، خشم را به وجود می‌آورد و این خشم خود خشونت می‌آفریند. در تبت هیچ میلیاردری وجود ندارد. هیچ شکافی وجود ندارد.

این در حالی است که در خارج از کلیسا معترضان به دالایی لاما از "جامعه بین‌المللی شوگدن" فریاد می‌زدند: دروغ بس است، دالایی لامای دروغین!

"جامعه بین‌المللی شوگودن" می‌گوید دالایی لاما آن‌ها را به خاطر پیروی از الهه باستانی بودایی موسوم به "دورجه شوگدن" که دالایی لاما چندین دهه است آن را انکار می‌کند، مورد آزار قرار داده است. این معترضان در جریان تظاهرات خود گفتند که به خاطر عقاید و باورهایشان هم در هند و هم در سایر جوامع در تبعید تبت مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

کد N555906

وبگردی