آفتاب
یک کارشناس مسائل دینی:

عالمان، چشم بینای عالم هستند

عالمان، چشم بینای عالم هستند

یک کارشناس مسایل دینی، نقش عالمان دین در به ثمر رسیدن احکام الهی در جامعه را مهم دانست و گفت: آیت‎الله مهدوی‌کنی نمونه بارز عالمان راستین بود که موجب افتخار دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام سیدیعقوب موسوی در مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی که در امام‌زاده سیدابراهیم(ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: علما چشم بینای عالم هستند که در این میان، عالمان راستین کسانی هستند که منش رفتاری، اخلاقی و کرداری‌شان برگرفته از قرآن و آراسته به ائمه اظهار(ع) است و خیانتی از آنان به اسلام و مملکت مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: عالمان راستین باید بیانگر احکام الهی و دعوت‌کننده به سوی احکام الهی باشند و طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) علمایی که وارد دنیا نشده باشند یعنی در مقابل سلاطین جرم سر تعظیم فرو نیاورند، عالم راستین هستند و اگر غیر این باشد جوامع باید از این عالمان بترسند، چرا که دین را به خطر انداخته‌اند.

موسوی تصریح کرد: آیت‎الله مهدوی‌کنی نمونه بارزی از عالمان راستین بود، چراکه به عنوان بازوی توانمند امام راحل و مقام معظم رهبری در همه صحنه‌های این نظام بودند و با بصیرت و آگاهی که داشت زیرسلطه طاغوت نرفت و مبارزه کرد و با کلام و کردارش، خصومت خود را نسبت به حکومت طاغوت ابراز کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: علم مایه تقرب به انبیاء است که در کلام پیامبر(ص) دو گروه به خداوند تقرب دارند، کسانی که با علم به جامعه خدمت می‎کنند و کسانی که با جهاد به این مقوله می‌پردازند و این دو به عنوان مجاهد در راه دین و خدا نزدیک‏ترین مردم به مقام نبوت هستند.

وی در ادامه به ارزش علم اشاره کرد و یادآور شد: معیار ارزش انسان به وسیله علم سنجیده می‌شود که بیشترین قیمت و ارزش برای علما و دانشمندان است و به فرموده امام صادق(ع) کم‌ترین قیمت و بها برای کسانی است که از علم کمتری برخوردار باشند و هر اندازه علم انسان بالا باشد مقام و منزلت‌اش بالا است.

موسوی خاطرنشان کرد: در آستانه ورود به ماه سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) هستیم که لازم است به بهانه شرکت در مراسم عزاداری، به فلسفه انقلاب حسینی توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم و مسیر حق و باطل را برای خود مشخص کنیم تا شاهد ریشه‌کن شدن باطل در جامعه اسلامی باشیم.

انتهای پیام

کد N555774

وبگردی