آفتاب

مصر در مرز با غزه منطقه حائل ایجاد می‌کند

مصر در مرز با غزه منطقه حائل ایجاد می‌کند

یک منبع آگاه مصری اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر طی روزهای آتی احداث منطقه مرزی حائل میان مصر و نوار غزه را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، یک منبع آگاه مصری اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر طی روزهای آتی ایجاد منطقه حائل در نوار مرزی میان مصر و نوار غزه را آغاز خواهند کرد. عمق این نوار مرزی به حدود 1500 تا 3000 متر و به طول 14 کیلومتر می‌رسد. بین رفح با عبور از خط بین‌المللی مرزی تا العوجه و در شمال از غرب العریش با عبور از ساحل دریا و تا خط مرزی بین‌المللی در رفح است که تونل‌ها در مرز با غزه در آنجا وجود دارند.

این منبع افزود: یک شهر مسکونی برای شهروندان جهت انتقال به آنجا ایجاد می‌شود.

منبع مذکور گزارش داد: مقدمه چینی‌ها برای ایجاد این شهر صورت گرفته و ایجاد آن با هماهنگی میان وزارت مسکن و هیات مهندسی نیروهای مسلح آغاز خواهد شد و دولت تمامی خدمات لازم را برای این شهر فراهم می‌کند.

به گزارش منبع مذکور، انتقال ساکنان غیرنظامی به این شهر با هدف فراهم سازی شرایط برای نیروهای مسئول جهت برقراری امنیت در مرزها و ناکام گذاشتن تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به مرزها از طریق تونل‌هاست.

این منبع همچنین اعلام کرد که طرح ایجاد منطقه حائل نظامی میان مصر و غزه از مدت‌ها پیش وجود داشته اما اجرای آن به دلیل مسائل سیاسی به تاخیر افتاده است.

اخیرا بر اثر حمله تروریست‌ها به مرکز ایست بازرسی در شمال سیناء در مصر دست‌کم 30 سرباز مصری کشته شدند و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور به مدت سه ماه حالت فوق‌العاده در سینای شمالی اعلام کرد.

به گزارش منابع تروریست‌ها از طریق تونل‌ها با نوار غزه به سینای شمالی نفوذ کرده بودند.

انتهای پیام

کد N555589

وبگردی