آفتاب
در آستانه سفر ریولین؛

فلسطینی‌های روستای کفرقاسم عذرخواهی رئیس رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

فلسطینی‌های روستای کفرقاسم عذرخواهی رئیس رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

در آستانه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به روستای عرب‌نشین کفرقاسم، ساکنان محلی تاکید کردند که دولت عبری باید آنها را به عنوان "قربانیان ترور و قتل‌عام" به رسمیت بشناسد و عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از فعالان ارشد کفرقاسم در گفت‌وگو با یدیعوت آحارونوت تاکید کرد: اول اینکه بر سر سفر روون ریولین (رئیس رژیم صهیونیستی) به کفرقاسم اختلاف نظر وجود دارد.

ساکنان محلی می‌گویند که اگر وی این قتل‌عام را به رسمیت نشناسد، پس بهتر است که نیاید. زمان آن فرا رسیده است که دولت اسرائیل برای کشتار عمدی مردم عذرخواهی کند.

کشتار کفرقاسم در 29 اکتبر 1956 در روستایی عرب‌نشین در اسراییل به وقوع پیوست. با شلیک پلیس مرزی رژیم صهیونیستی، ۴9 غیرنظامی عرب از جمله شش زن و ۲۳ کودک ۸ تا ۱۷ ساله جان باختند و 13 تن دیگر زخمی شدند. در آن زمان منع آمد و شد در این منطقه اعلام شد، اما بسیاری از روستاییان که از این مساله اطلاع نداشتند، بازگشتند و کشته شدند. دو افسر و شش پلیس مرزی عامل این کشتار توسط دادگاه نظامی قدس محاکمه شده و به حبس از هفت تا 17 سال محکوم شدند که بعداً به پنج سال کاهش یافت و مدت کوتاهی را در حبس گذراندند.

از سوی دیگر، برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که 13 سرباز در مجموع محاکمه شدند که هشت تن گناهکار شناخته شده و زندانی شدند.

حال روون ریولین، رئیس جدید رژیم صهیونیستی قصد دارد تا در پنجاه و هشتمین سالروز این قتل‌عام به این روستای عرب‌نشین برود. بسیاری از ساکنان محلی مخالف سفر این مقام صهیونیست هستند و البته سفر وی موافقانی نیز دارد.

در سال ۲۰۰۷ شیمون پرز، رییس وقت رژیم صهیونیستی به دلیل این کشتار پوزش خواست، اما ساکنان کفرقاسم می‌گویند که رئیس جدید نیز باید عذرخواهی کند.

انتهای پیام

کد N555472

وبگردی