آفتاب

رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره: تهران تنها از دولت منتخب مردم مصر حمایت می‌کند

رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره: تهران تنها از دولت منتخب مردم مصر حمایت می‌کند

رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در قاهره گفت که تهران از هیچ یک از جناح‌های سیاسی مصری حمایت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد محمودیان با تاکید بر حمایت نکردن ایران از جناح‌های سیاسی مصری تصریح کرد که تهران تنها با دولتی که از سوی ملت مصر و به واسطه صندوق‌های انتخاباتی، انتخاب شود، تعامل خواهد داشت نه با افراد و گروه‌ها.

وی هم‌چنین با تاکید بر عدم مداخله تهران در امور داخلی کشورها، افزود که کلیه توافقات تهران سازگار با مقوله "امنیت خلیج فارس خط قرمز است" می‌باشد و این خط قرمز خط قرمز ما نیز هست چرا که ایجاد امنیت در حوزه خلیج فارس در راستای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه خلیج فارس و کل منطقه خاورمیانه است.

بنابر گزارش المصریون، محمودیان در ادامه با رد هرگونه تلاش ایران برای گسترش مذهب تشیع در منطقه بر اساس آنچه از سوی برخی طرف‌ها و کشورها و در راس آن آمریکا و اسراییل منتشر شده، گفت که این اقدام در راستای ضربه زدن به روابط ا یران با کشورهای منطقه صورت می‌گیرد وگرنه در ایران تعداد زیادی از اهل تسنن وجود دارند که هیچ یک از آنها به مذهب تشیع نگرویدند.

وی هم‌چنین این ادعا را که روابط مصر و ایران باید از دروازه کشورهای خلیج فارس بگذرد را رد کرد و گفت که این گونه اظهارات کاملا بی‌اساس است. ایران و مصر دو کشور بزرگ هستند که هر یک در تصمیم‌گیری‌های خود مستقلند. همچنین دو کشور از تمدنی بزرگ و جایگاه بزرگ منطقه‌ای برخوردارند.

رییس دفتر حافظ منافع کشورمان در ادامه اظهارات منتسب به خود در خصوص تحولات لیبی را رد کرد و افزود که آنچه به نقل از او دراین باره منتشر شده ، ارتباطی با او ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که تهران روابط دیپلماتیک کاملی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات دارد و همکاری‌های تجاری میان آنها به میلیاردها دلار می‌رسد علاوه برآن پروازهایی بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران و برعکس وجود دارد.

انتهای پیام

کد N555318

وبگردی