آفتاب

اولتیماتوم جبهه النصره به ارتش لبنان

اولتیماتوم جبهه النصره به ارتش لبنان

جبهه تروریستی النصره تاکید کرد، در صورتی که ارتش لبنان به "تشدید عملیات نظامی خود علیه اهل تسنن در طرابلس" ادامه دهد این گروه به تدریج از صبح امروز (یکشنبه) سربازان لبنانی را می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جبهه تروریستی النصره در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر ساخت، به ارتش لبنان نسبت به تشدید عملیات نظامی در طرابلس هشدار داده و خواهان پایان محاصره این شهر و آغاز تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای این بحران شد.

این گروه تروریستی تاکید کرد، در صورتی که خواسته‌های آن اجرایی نشود، سربازان لبنانی گروگان گرفته شده را از صبح امروز گلوله باران می‌کند.

درگیری‌ها در طرابلس میان افراد مسلح با ارتش لبنان جمعه شب آغاز شد که این درگیری‌ها در پی حمله به خودروی گشت زنی در "خان العسکر" در نزدیکی مرکز طرابلس به وقوع پیوست.

افراد مسلح پس از حمله به خودروی گشت زنی، در بازارهای قدیمی در مرکز طرابلس که گذرگاه‌های تنگی دارند، مستقر شدند و ارتش لبنان نیز صبح شنبه عملیات خود را برای بیرون کردن این افراد از این اماکن آغاز کرد که در این درگیری‌ها 9 نظامی و چهار غیرنظامی کشته شده و چند تن دیگر زخمی شدند.

پیشتر افراد مسلح وابسته به النصره و داعش در اوایل اوت گذشته به مراکز ارتش لبنان و نیروهای امنیتی در منطقه عرسال در شرق لبنان حمله برده و دست کم 20 سرباز را کشتند و چندتن دیگر را زخمی و چندین تن از ارتش و نیروهای امنیتی را ربودند که برخی از آن‌ها را آزاد کرده اما سایر آن‌ها همچنان گروگان هستند.

انتهای پیام

کد N555312

وبگردی