آفتاب

تضاد منافع آلمان و انگلیس در اتحادیه اروپا

تضاد منافع آلمان و انگلیس در اتحادیه اروپا

صدراعظم آلمان گفته که از محدودیت آزادی فعالیت کارگران در سراسر اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کند، امری که به صورت بالقوه باعث منحرف شدن برنامه‌های نخست وزیر انگلیس در این باره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ساندی تایمز درباره آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نوشت: او از هیچ یک از اعمال محدودیت‌ها بر آزادی فعالیت کارگران در سراسر 28 کشور اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کند.

مرکل در مصاحبه‌ای با این روزنامه انگلیسی گفت: برلین اولویت‌های آزادی فعالیت کارگران در اتحادیه اروپا را دستکاری نمی‌کند و به آن‌ها کاری ندارد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که قصد دارد اگر حزب محافظه کارش در انتخابات سال آتی میلادی پیروز شود، عضویت کشور در اتحادیه اروپا را به رفراندوم بگذارد، اعلام کرده که می‌خواهد به نگرانی رای دهندگان درباره مساله مهاجرت پاسخ دهد.

کامرون همچنین به دنبال مقابله با افزایش حمایت‌ها از حزب مخالف اتحادیه اروپا موسوم به "یوکیپ" است که به دنبال پایین آوردن سطح مهاجرت در بریتانیاست.

روزنامه ساندی تایمز پیشتر نیز گزارش داده بود که کامرون ایده کاهش تعداد کارگران مهاجر با مهارت کم در داخل اتحادیه اروپا را که به دنبال کار در بریتانیا هستند، مطرح کرده است، اقدامی که نیازمند یک اصلاح گسترده در این اتحادیه است.

این روزنامه همچنین در جدیدترین سرمقاله خود نوشت، مرکل به دنبال مذاکره با کامرون درباره اعمال محدودیت احتمالی برای آن دسته از کارگران مهاجر اتحادیه اروپاست که مدعی‌اند در سایر کشورها این اتحادیه به صورت نامناسب و ناکافی خدمات رفاهی برایشان تامین می‌شود.

صدراعظم آلمان به این روزنامه گفت: این موارد مسائلی مورد مناقشه هستند که در آن آلمان نیز به بحث گذاشته می‌شود. به عقیده من، باید این مسائل را به گونه‌ای حل کنیم که منجربه سوء استفاده نشود. به عبارت دیگر ما نباید در اولویت‌های بنیادین آزادی عمل و فعالیت کارگران مهاجر در اتحادیه اروپا دخالت کنیم.

در نظرسنجی منتشر شده در روزنامه آبزرور انگلیس مشخص شده که تقریبا یک سوم رای دهندگان این کشور از یوکیپ حمایت می‌کنند؛ اگر به این مساله اعتقاد داشته باشند که این حزب از تمایلاتشان حمایت می‌کند.

این نظرسنجی که توسط موسسه "Opinium" انجام شده، همچنین نشان می‌دهد که درصد حمایت حزب محافظه کار کامرون در دو هفته گذشته پنج درصد از حزب مخالف کارگر پایین‌تر آمده و هر دو حزب هم اکنون 33 درصد حامی دارند در حالیکه حمایت‌ها از حزب یوکیپ 18 درصد است.

انتهای پیام

کد N555236

وبگردی