آفتاب

هزینه 700 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه منطقه آزاد ماکو

هزینه 700 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: امسال 700 میلیارد ریال برای توسعه منطقه آزاد ماکو هزینه می‌شود.

مهندس «حسین فروزان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اعلام این خبر اظهار کرد: این اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه آنها در منطقه آزاد ماکو هزینه می‌شود.

وی با اعلام اینکه از این اعتبار 300 میلیارد ریال تنها برای احداث فرودگاه ماکو هزینه می‌شود، افزود: فرودگاه ماکو مهم‌ترین طرح عمرانی و از زیرساخت‌های توسعه این منطقه است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو با بیان اینکه فرودگاه ماکو برای هواپیماهای کوچک فوکر طراحی شده بود، گفت: بر اساس نقشه‌های راه منطقه آزاد ماکو و با توجه به رشد و توسعه منطقه، طول فرودگاه از 2500 به 3050 متر و عرض آن از 30 به 60 متر برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر ایرباس طراحی شد.

فروزان تغییر در نقشه‌ها و افزایش طول و عرض باند فرودگاه را علت تأخیر در اتمام فرودگاه دانست و گفت: هم‌اکنون برج مراقبت و ترمینال فرودگاه در دست احداث است که تلاش می‌شود تا پایان خردادماه سال آینده فرودگاه ماکو به اتمام برسد.

وی احداث راه در منطقه برای تردد راحت و ایمن را دیگر اولویت منطقه برشمرد و افزود: ایجاد بزرگراه بازرگان ایواوغلو از ابتدای امسال با سه پیمانکار آغاز شده و سال آینده برای تسریع در اجرا به چهار پیمانکار سپرده می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو آغاز احداث شهرک صنعتی را از دیگر اولویت منطقه آزاد ماکو اعلام و خاطرنشان کرد: به‌زودی عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی در 40 هکتار آغاز می‌شود.

فروزان تسریع در تعریض خیابان امام ماکو را از دیگر اولویت منطقه دانست و یادآور شد: می‌کوشیم با آزادسازی اماکن مسکونی و تجاری کنار خیابان امام، این طرح هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

انتهای پیام

کد N555016

وبگردی