آفتاب
رییس دادگاه انقلاب:

اعتماد به دادگاه انقلاب نتیجه رعایت اصول شرعی و قانونی است

اعتماد به دادگاه انقلاب نتیجه رعایت اصول شرعی و قانونی است

رییس دادگاه انقلاب تهران گفت: دادسرا و دادگاه انقلاب اصول شرعی و قانونی را از ابتدا رعایت کرده و اعتمادی که امروز به این تشکیلات وجود دارد ناشی از همین امر و سلامت و صحت کاری است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین موحد طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای انقلاب تهران گفت: مردم متدین باید به دستگاه قضایی اعتماد داشته باشند و مجرم نیز باید از عدالت دستگاه قضایی بترسد.

وی گفت:‌ ما باید در اجرای حکم هم قاطعیت داشته باشیم و هم اجرای حکم را با دقت انجام دهیم و در این جهت باید به سیره حضرت علی (ع) عمل کنیم.

موحد ادامه داد: حضرت علی (ع) یک روز به پایان خدمت قاضی ابوالاسود مانده بود که او را عزل کرد، یعنی برای رفتار خشن و برخورد تند با اصحاب دعوا که اعتماد افراد را به دستگاه قضایی کاهش می داد حتی یک روز هم جایز ندیدند که این قاضی بماند.

رییس دادگاه انقلاب با تاکید بر رعایت اخلاق اجتماعی به عنوان یکی از موارد اعتمادساز در دستگاه قضایی گفت: همه ما می‌دانیم که دادسرا و دادگاه انقلاب اصول شرعی و قانونی را از ابتدا رعایت کرده و اعتمادی که امروز به تشکیلات دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی وجود دارد ناشی از همین امر و سلامت و صحت کاری است که همکاران ما در طول این سی و چند سال از خود ابراز کردند.

وی ضمن تقدیر از خدمات حجت الاسلام و المسلمین حوزان در دادسرای انقلاب گفت: حجت الاسلام و المسلمین حوزان در این مدت با جدیت کارها را پیگیری می کردند ولی آقای دادستان تشخیص دادند که ایشان در سنگر دیگری خدمت کنند؛ چراکه جابه جایی ها برای خدمت بیشتر و ارائه استعدادهای نهفته همکاران است.

رئیس دادگاه انقلاب با معرفی خزایی به عنوان سرپرست جدید دادسرای انقلاب برای او در این منصب آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام

کد N554867

وبگردی