آفتاب

درگیری‌ فعالان ضد کره‌شمالی با ساکنان یک منطقه مرزی

درگیری‌ فعالان ضد کره‌شمالی با ساکنان یک منطقه مرزی

برنامه امروز (شنبه) فعالان کره‌جنوبی برای ارسال اعلامیه‌هایی به کره شمالی توسط بالن که حامل پیام‌های انتقادی درباره کیم جونگ اون بود، به درگیری با ساکنان این منطقه مرزی تبدیل شد که معتقدند، این اقدام صلح میان دو کره را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها تن از ساکنان شهر "پاجو" در نزدیکی مرز به شدت نظامی دو کره امروز در یک نمایش قدرت شرکت داشتند چرا که بسیاری از کشاورزان پیر و رانندگان تراکتور این منطقه قصد داشتند راه‌ها را مسدود کرده و مانع به هوا فرستادن این بالن‌های حاوی اعلامیه توسط گروه‌های ضد کره‌شمالی شوند.

کره‌شمالی تهدید کرده بود اگر مقامات کره جنوبی اجازه به هوا فرستاده شدن این بالن‌ها را بدهند، دست به اقدام نظامی نامشخصی می‌زند و ممکن است مذاکرات برنامه‌ریزی شده بین دو کره با هدف کاهش تنش‌ها و بهبود روابط را بر هم بزند.

ساکنان محلی که در این منطقه چادر زده‌اند، اتوبوس‌ حامل این فعالان ضد کره‌شمالی را دیده و به طرف آن‌ها تخم مرغ پرتاب کرده و از آن‌ها خواستند تا این منطقه را ترک و بگذارند که آن‌ها در صلح زندگی کنند.

کوان سون وان 63 ساله، یکی از ساکنان این منطقه گفت: اقداماتی این چنینی منجر به تیراندازی‌های توپخانه‌ای به سمت ما می‌شود. امنیت اصلی‌ترین اولویت است چرا که این زندگی ما است که نتیجه‌اش مشخص نیست.

چویی وو وون، یکی از فعالان ضد کره شمالی گفت: با گذر زمان اعلامیه‌های ما در سراسر کره شمالی پخش می‌شود و کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی نابود می‌شود.

پس از آنکه فعالان مدافع مذاکره با کره شمالی برخی از این بالن‌ها را خراب کردند، معلوم نیست که آیا فعالان ضد کره‌شمالی می‌توانند به برنامه خود ادامه دهند یا خیر.

انتهای پیام

کد N554528

وبگردی