آفتاب

گمانه زنی‌ها از پیشتازی حزب رئیس‌جمهور کنونی اوروگوئه در انتخابات

گمانه زنی‌ها از پیشتازی حزب رئیس‌جمهور کنونی اوروگوئه در انتخابات

براساس نتایج نظرسنجی‌ها، حزب سیاسی رئیس‌جمهور کنونی اوروگوئه که با اصلاحات اجتماعی جنجالی در عرصه بین‌الملل شناخته شد، در انتخابات فردا (یکشنبه) پیشتاز است؛ با این وجود احتمال پیروزی آن بسیار اندک به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حزب سیاسی "خوزه موجیکا"، رئیس‌جمهور در حال کناره‌گیری اوروگوئه در طول خدمت وی اصلاحاتی از جمله قانونی کردن استعمال ماری جوانا و قانونی کردن ازدواج همجنس‌گرایان انجام داد که موجب شناخته شدن آن در عرصه بین‌المللی شد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هیچ یک از احزاب دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری – جبهه بسیط چپگرا متعلق به موجیکا و حزب ملی راست‌میانه نمی‌توانند 50 درصد لازم را برای پیروزی قاطع در دور اول بدست آورند. در آن صورت دور دوم انتخابات در 30 نوامبر برگزار می‌شود.

جبهه بسیط (Broad Front) ائتلافی متشکل از چپ‌گرایان میانه‌رو، کمونیست‌ها و رهبران چریکی سابق است و طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها می‌تواند 44 درصد از آرای رای‌دهندگان را به خود اختصاص دهد. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به صورت همزمان برگزار می‌شود و این بدان معناست که این حزب احتمالا اکثریت کرسی قانونگذاری خود را هم از دست می‌دهد.

پس از آن حزب ملی احتمالا 32 درصد از آراء را بدست می‌آورد و حمایت از حزب راست‌گرای کلرادو 15 درصد خواهد بود.

نامزد 74 ساله پست ریاست جمهوری از جبهه بسیط "تاباره واسکوئز" است که بین سال‌های 2005 تا 2010 رئیس‌جمهور بود. رقیب اصلی وی از حزب ملی "لوئیس آلبرتو لاکایه پو" 41 ساله است. در رده سوم نیز نامزد حزب کلورادو حضور دارد که "پدرو بوردابری" 54 ساله است. پدر وی پیشتر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده و قدرت را همانند دیکتاتورها به دست گرفته بود.

انتهای پیام

کد N554527

وبگردی