آفتاب

رهبر جنبش النهضه: نظام سابق تونس تروریست‌ها را ایجاد کرد

رهبر جنبش النهضه: نظام سابق تونس تروریست‌ها را ایجاد کرد

رهبر جنش اسلامی النهضه در تونس نظام پیشین این کشور را مسوول گسترش تروریسم در این کشور خواند و گفت: انقلاب تونس پیروز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، راشد الغنوشی، رهبر جنبش النهضه در تونس در سخنانی عنوان داشت: تروریسم یک پدیده خبیثانه است که دیکتاتورهای نظام سابق آن را ساخته و پرداخته‌اند.

وی با قدردانی از نقش دستگاه امنیتی و ارتش در مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت در این کشور گفت: اگر دستگاه‌های دولتی برای مقابله با حماقت‌ها و اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها وارد عمل نمی‌شدند، یقینا روند انقلاب با مشکلاتی مواجه می‌شد.

وی همچنین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را لحظه تاریخی در انقلاب تونس خواند که «علی‌رغم خطرات موجود در عملی ساختن چندین هدف موفق شده است».

الغنوشی عنوان داشت: این لحظه تاریخی است و انقلاب ما پیروز شده است و شاهد این امر آن است که تنها شمع تونس است که در شب تاریک بهار عربی روشن است و جنبش النهضه نقش گسترده‌ای در حمایت از انقلاب ایفا کرده است.

وی افزود: پس از کودتایی که در مصر صورت گرفت (در اشاره به برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر) تلاش شد این اقدامات در تونس نیز صورت بگیرد، اما در ماه اکتبر 2013 نقشه راه در تونس امضا شد.

این مقام تونسی از حامیان خود خواست تا مشارکت گسترده‌ای در انتخابات پارلمانی به عمل آورند تا روند انتقالی و تشکیل نهادهای دولت به موفقیت بینجامد.

انتهای پیام

کد N554054

وبگردی