آفتاب
آیت الله سلیمانی:

محرم، فرصت خوبی برای بالا بردن سطح ایمان است

محرم، فرصت خوبی برای بالا بردن سطح ایمان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان گفت: یکی از مهمترین اهداف امام‌حسین (ع) در قیام عاشورا که مکررا در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: محرم، فرصت خوبی برای بالابردن سطح ایمان است.

نماینده ولی‌فقیه درسیستان و بلوچستان ادامه‌داد: امام‌حسین (ع) یک شخص مصلح بود، روح اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر تا لحظه آخر در وجود ایشان متجلی بود.

امام‌جمعه زاهدان گفت: آثار انقلاب بزرگ امام‌حسین(ع) فقط محدود به زمین کربلا و مختص به روز عاشورا نشد بلکه اسوه و الگویی برای تمام حرکت‌های حق‌طلبانه در تمام اعصار و برای تمام نسل‌ها شد.

سلیمانی تاکید کرد: آمران به معروف با مهربانی، اخلاق اسلامی و حفظ آبرو به مردم تذکر دهند و هدف اصلی آنها استدلال و اقناع فکری باشد تا وحدت مطلوب در جامعه بوجود آید.

وی اظهارکرد: سیره ایشان در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند الگوی ما در این زمان قرار گیرد.

سلیمانی گفت: بدون تردید وضعیت امر به معروف و نهی از منکر و احیای این تکلیف شرعی که در قرآن بسیار بر آن تاکید شده تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته و موانع متعددی در سر راه انجام این فریضه واقع شده است.

انتهای پیام

کد N553890

وبگردی