آفتاب

داوود اوغلو: احزاب مخالف ترکیه با دولت اسد شریکند

داوود اوغلو: احزاب مخالف ترکیه با دولت اسد شریکند

نخست وزیر ترکیه در یک سخنرانی دو حزب اپوزیسیون این کشور را شریک اقدامات دولت سوریه دانست.

نخست وزیر ترکیه در یک سخنرانی دو حزب اپوزیسیون این کشور را شریک اقدامات دولت سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در جریان نشستی با روسای استانی حزب حاکم عدالت و توسعه بدون اشاره به نامی خاص که گمان می‌رود رهبر حزب مخالف

"مردم جمهوری خواه" باشد، گفت: در ترکیه کرسی رهبری حزب اصلی مخالف خالی است، ما به دنبال یک حزب اصلی اپوزیسیون هستیم. ما به دنبال یک رهبر با نفوذ و قوی هستیم که بتواند ما را به چالش بکشد.

وی ادامه داد: هر دو حزب مردم جمهوری خواه و مردم دموکراتیک همچنان در قبال "جنایات" در عراق و سوریه ساکت مانده‌اند. ما حتی اگر تمام جهان علیه‌مان باشد، قربانی را قربانی و جنایت را جنایت می‌نامیم، ما درکنار قربانیان می‌مانیم. حزب مردم جمهوری خواه در کنار بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه ایستاده و هر دو حزب در مقابل تصاویری که از سوریه و ناآرامی‌هایش منتشر می‌شوند، ساکت مانده‌اند.

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به صحبت‌های کمال قلیچ‌دار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه که همچنان می‌گوید عدالت و توسعه به جای حزبی که کشور را اداره کند به یک دولت بدل شده، گفت: شما تاریخ ترکیه را نمی‌دانید، تاریخ بشریت را نمی‌دانید. حداقل باید تاریخچه حزب مردم جمهوری خواه را بدانید!

وی همچنین از لایحه امنیتی که به تازگی مطرح شد و مورد انتقاد شدید قرار دارد، دفاع کرد و متعهد شد که براساس این لایحه هر کس به امنیت جامعه ترکیه خدشه وارد کند، بدون در نظر گرفتن مقوله سن، مجازات می‌شود و بخشیده نخواهد شد.

داوود اوغلو ادامه داد: ما به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم تا محیط ناآمن و رعب و ترس را در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N553757

وبگردی