آفتاب

824 هزار نفر به دنبال ناآرامی‌های اوکراین بی‌خانمان شده‌اند

824 هزار نفر به دنبال ناآرامی‌های اوکراین بی‌خانمان شده‌اند

آژانس‌های آوارگان سازمان ملل با هشدار نسبت به خدشه دار شدن ارسال کمک‌ها به آسیب‌دیدگان ناآرامی‌های اوکراین در فصل زمستان اعلام کرد، بیش از 824 هزار تن در جریان این درگیری‌ها بی‌خانمان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد: دست کم 430 هزار تن تا روز پنج شنبه گذشته در اوکراین بی‌خانمان شده‌اند که 170 هزار تن بیشتر از تعداد آوارگان از ابتدای سپتامبر سال جاری میلادی است.

این آژانس در ادامه آورده است: در حالی که بحران در حال ورود به زمستان است، آژانس آوارگان سازمان ملل در حال تسریع بخشیدن به کمک‌ها به آوارگان است که مجبورند با سرمای طاقت فرسا دست و پنجه نرم کنند. تداوم درگیری‌ها در شرق اوکراین و به تبع آن ایجاد خدشه در ارسال کمک‌ها باعث بی‌خانمان شدن تعداد بیشتری خواهد شد. حدود 95 درصد از این افراد بی‌خانمان از مناطق شرقی اوکراین هستند.

آژانس مذکور همچنین اعلام کرد که مردم در مناطق دونتسک، خارکوف، کی‌یف، دینتروپتروسک و زاپوریژیا بیشتر از نواحی دیگر نیازمند کمک هستند.

علاوه بر افرادی که در داخل اوکراین بی‌خانمان شده‌اند، حدود 387 هزار تن دیگر نیز به روسیه گریخته‌اند در حالی که 6600 هزار تن دیگر به دنبال پناهندگی در اتحادیه اروپا 581 تن دیگر در بلاروس هستند.

انتهای پیام

کد N553732

وبگردی